Beecon

Brunata-ejer lærte det på egen krop. Investerer nu i at hjælpe ejerledere

Eva Fischer Hansen reddede Brunata og ønsker nu at styrke de mange ejerledede virksomheder i Danmark. Hun investerer derfor i konsulenthuset Beecon, der har udviklet et koncept, der med enkle midler kan hjælpe ejere af små og mellemstore virksomheder med at udvikle strategi og styrke virksomheden.

Eva Fischer Hansen investerer i Beecon og bliver samtidig bestyrelsesleder. Foto: Rasmus Kongsgaard

Eva Fischer Hansen har personlig erfaring med, hvor vigtigt det er, at en familievirksomhed arbejder professionelt med strategi og mål. Hendes erfaringer understøttes bl.a. af en undersøgelse, som Center for Ejerledede Virksomheder står bag. Den viser, at kun få ejerledede virksomheder arbejder med mål og strategi, men at dem, der gør, klarer sig langt bedre.

”Jeg prøvede det selv i Brunata, hvor vigtigt det er, at der arbejdes professionelt med mål, strategi og struktur. Men de fleste små og mellemstore virksomheder får det ikke gjort, fordi det tager tid og er dyrt, men koster altså mere at lade være,” siger Eva Fischer Hansen.

”Beecon har den rigtige ydmyge tilgang til ejerledede virksomheder og har et enkelt effektivt koncept, der passer godt til netop den type virksomheder. Beecon kan derfor gøre en forskel, og netop derfor har jeg valgt at støtte Beecon og investere i, at Beecon kan vokse og hjælpe flere,” siger Eva Fischer Hansen, der solgte familievirksomheden Brunata for 600 mio.kr. i 2018. Hun investerer nu et millionbeløb i Beecon for 10 procent af virksomheden.

Ejerledede virksomheder udgør ca. 80% af dansk erhvervsliv og yder et helt centralt bidrag til værdiskabelsen i det danske samfund. Det er noget ganske særligt at være ejerleder. Ingen anden leder er så nært knyttet til virksomheden eller så levende optaget af at sikre virksomhedens langsigtede trivsel. Men det er kun en lille del af de ejerledede virksomheder, der sætter klare mål og har en strategi, selv om undersøgelser viser, at det skaber stor værdi og større overskud.

”Med Eva Fischer Hansen som investor og medejer får vi en mulighed for, at Beecon kan være med til at hjælpe flere ejerledere med enkle og effektive strategier, coaching og klare mål. Det tror vi, kan gøre en forskel,” siger Benjamin Frank With, direktør og ejer af Beecon.

Samtidig med at Eva Fischer Hansen bliver medejer af Beecon, indtræder hun også i bestyrelsen, hvor hun bliver ny bestyrelsesleder.

Billeder

Om Beecon:

Vi hjælper danske SMV’er med at skabe vækst og udvikling i en hektisk hverdag, hvor driften har næsten 100% af fokus.

Det gør vi igennem en lavpraktisk strategiproces og aktiv hjælp til at føre den ud i livet.

Følg pressemeddelelser fra Beecon

Flere pressemeddelelser fra Beecon