Danmarks nye kongepar trækker i kondiskoene på TV 2

TV 2 løber med i mere end 10 timer, når rekordmange danskere 2. pinsedag deltager i Royal Run, hvor du kan opleve det nye kongepar i kondisko og kronprins Christian løbe uden sine forældre i Brønderslev.

Danskernes interesse for at møde det nye kongepar i kondisko er kolossal. Allerede kort efter tronskiftet kunne Royal Run melde alt udsolgt med 95.000 danskere til start, når der 20. maj bliver løbet i Fredericia, Brønderslev, Aarhus, Kalundborg og København/Frederiksberg.

Der har været kongelig deltagelse hvert år i Royal Run, men i år er første gang med deltagelse af Danmarks nye kongepar. Kong Frederik skyder løbet i gang i Fredericia og løber desuden med danskerne i Aarhus og København, mens dronning Mary løber i Kalundborg, og kronprins Christian som noget helt nyt løber alene i Brønderslev.

Det er sjette gang, at Royal Run bliver afholdt på tværs af landet, og hvis du ikke har mulighed for at gå, løbe eller møde op som tilskuer, så kan du opleve det hele på TV 2 og TV 2 Play, som sender direkte fra motionseventet fra klokken 10.10-20.40 mandag 20. maj.

Værterne Natasja Crone og Morten Ankerdal styrer begivenhederne fra København, mens Petra Nagel, Louise Wolff, Ida Wohlert, Adam Duvå Hall, Stine Bjerre Mortensen og Karen-Helene Hjorth med flere er med ved startlinjer og målstreger rundt om i landet, når danskere i alle aldre og størrelser og uanset kondital møder kongeparret i Danmarks største løbefællesskab.

- Det er dejligt, at Royal Run fortsat er så populært og år efter år sætter rekord for antal deltagere. Der er altid en særlig stemning og fællesskabsfølelse omkring begivenheden, og i år bliver historisk, når det nye kongepar løber med. Det bliver endnu en berigende dag, hvor vi i tv-mæssig forstand igen er klar til en maraton med forrygende selskab i studiet og inspirerende historier ude fra ruterne i landet, siger Natasja Crone.

Royal Run bliver arrangeret af idrætsvisionen Bevæg dig for livet – et samarbejde mellem Danmarks Idrætsforbund, DGI og Dansk Atletik. TV 2 og TV 2 Regionerne er mediepartner på Royal Run, og Trygfonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden er strategiske partnere.

Royal Run 2024 bliver vist på TV 2 og TV 2 Play 2. pinsedag. (Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix/TV 2)