Midttrafik byder ny direktør velkommen

Lars Berg bliver ny mand i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland. Fra 1. juni overtager han posten som direktør for Midttrafik efter Jens Erik Sørensen.

Midttrafiks bestyrelse har ansat Lars Berg som ny direktør for Midttrafik fra 1. juni 2024.

Midttrafik er inde i en positiv udvikling med stigende passagertal efter nogle hårde år med dalende passagertal på grund af covid-19 og efterfølgende stigende energipriser.

Trafikselskabet ser en spændende fremtid i møde, hvor den kollektive trafik kan bidrage til at løse samfundsrelaterede udfordringer med klima, trængsel på vejene og sammenhæng fra land til by.

Bestyrelsesformand Steen Vindum fortæller:

”Jeg glæder mig til samarbejdet med Lars Berg. Midttrafik er som organisation i god gænge. Vi får en direktør med en god ballast, der kan fortsætte det gode arbejde og samtidig styrke Midttrafiks udvikling. Ekspertudvalgets rapport indeholder forhåbentlig nogle svar og handlemuligheder for den kollektive trafik. Det skal Midttrafik være klar til”.

Lars Berg kommer fra trafikselskabet Sydtrafik, hvor han har været direktør siden 2014. Midttrafik får derfor en ny direktør med et solidt kendskab til kollektiv trafik.

”Jeg er både beæret og stolt over at få muligheden for at stå i spidsen for Midttrafik. Og jeg glæder mig til, at jeg starter den 1. juni, siger Lars Berg.

Lars Berg fortsætter: ”Kollektiv trafik har haft nogle svære år og der skal fortsat stort fokus på at få flere passagerer i den kollektive trafik. Grundlaget for det er den gode driftsstabile kerne af kollektiv trafik samtidig med, at der skal udvikles nye mobilitetsformer til gavn for den enkelte borger i Midtjylland.

Jeg ser meget frem til at tage ansvaret for at sikre og udvikle Midttrafiks vigtige position inden for kollektiv mobilitet i samarbejde med bestyrelsen, medarbejderne og nære interessenter”.

Lars Berg overtager førersædet hos Midttrafik efter Jens Erik Sørensen, der har valgt at takke af efter 17 år som direktør for det midtjyske trafikselskab.

Midttrafik er et trafikselskab og står i spidsen for bybusser, regionale busser, flextrafik, Letbanen og Midtjyske Jernbaner i Midtjylland.

Midttrafik administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og 18 kommuner i regionen.