THE MINDS OF 99 ANNONCERER SUPPORT TIL DERES TRE STADIONKONCERTER I PARKEN FREDAG 21., LØRDAG 22. OG SØNDAG 23. JUNI 2024

Der er mindre end to måneder til at The Minds Of 99 går på scenen og gør noget som ingen nogensinde har gjort før: De spiller tre koncerter i Parken, tre dage i streg, og i dag annonceres de tre danske bands som har fået æren af at åbne festen for op mod 50.000 publikummer hver aften.

• Fredag 21. juni: Kind Mod Kind

• Lørdag 22. juni: Zar Paulo

• Søndag 23. juni: PRISMA

Med som special guest på hver af de tre aftener er bandets gode ven og DJ, ELOQ.

The Minds Of 99:

”Vi har inviteret tre forskellige bands med som support i Parken, ét til hver aften. Det er mega fedt for os, for det giver os mulighed for at vælge tre bands, som vi synes hver især kan noget særligt. Vi håber også det er med til at give hver aften et unikt krydderi. Selvom vi har lavet det bedste set vi overhoved kan til Parken, har vi også arbejdet med at give hver aften et lille drys af noget forskelligt. Et lille ‘easter egg’ til dem der kommer flere aftener. Som et anker har vi vores ven, producer og resident DJ, ELOQ med til at varme det hele op. Vi glæder os helt enormt meget.”

De sidste billetter er i salg, tjek Ticketmaster.dk for ledighed og gå ikke glip af denne unikke oplevelse. Billetter via:  livenation.dkluger.dk,  ticketmaster.dk & themindsof99.com

Om Kind Mod Kind:

Har du været på én af landets store festivaler sidste sommer - så har du helt sikkert haft muligheden for at opleve den fremadstormende elektroniske gruppe Kind mod Kind. Gruppen er kendt for at blande et følsomt popunivers med pulserende club-beats, hvilket gør Kind mod Kinds live-optrædener til en unik, underholdende og uforglemmelig oplevelse, der særligt egner sig til festen der venter - så snart solen er gået ned.

Kind mod Kind, der står bag sange som ’Du Gør Mig Blind’ og ’Jeg Går Amok’, har allerede fået tildelt P3s uundgåelige hele to gange, senest høstede de titlen med singlen ’Love Isn’t Easy’, som var et samarbejde med Medina. I efteråret blev gruppen bl.a. nomineret til ”Årets Nye Livenavn’ ved Danish Music Awards samt ’P3 Talentet’ ved P3 Guld, hvor gruppen i øvrigt optrådte live.

Kind mod Kind er aktuelle med debutalbummet ”</3”, som udkom fredag d. 8. marts. Albummet består af 14 sange, der alle er produceret af gruppen selv. På ”</3” får følelserne frit løb. Både de lykkelige og ulykkelige historier bliver fortalt, gennem den elektroniske lyd der spænder organiske ballader, hård breakcore og falset.

Om Zar Paulo:

Zar Paulo laver dansksproget new-wave inspireret pop-rock, og består af fem efterskole venner der sammen har fundet fællesskab i at skille sig ud. I april 2023 udgav bandet deres debutalbum ’Elendig Software’, til store roser fra flere toneangivende medier.

Zar Paulo havde en 2023 sommer der udelukkende bød på fem- og seksstjernede anmeldelser, hvor bandets koncerter fik flere anmeldere til at beskrive dem som ’Danmarks bedste nye livenavn’. Med deres Danish Music Award som netop Årets Nye Danske Livenavn, kan den titel måske blive en realitet. Senest har deres ’Elendig Software Tour’ i efteråret 2023 budt på flere udsolgte venues Danmark rundt, og ekstrakoncerter på Train i Aarhus og Store VEGA i København.

Zar Paulo er: Emil Vammen (vokal), Johan Horsmans (guitar), Tobias Schou (trommer), Martin Kleberg (keyboard) og Anton Breinbjerg (bas).

Om PRISMA:

Prismerne hang i deres barndomshjem. Og lige så forskelligt solstrålerne kunne spaltes ud i stuen, derhjemme på Fyn, lige så funklende farverigt blev det udtryk, som søstrene, Sirid og Frida Møl Kristensen, fandt ind til sammen som PRISMA. De har været hinandens modpol fra barnsben - i ungdommen og med musikken. Som nat og dag, men alligevel ens og uadskillelige. Deres harmoniske, tostemmige klang blev hurtigt et kendetegn for en på mange måder æstetisk og anarkistisk lyd, der som bandnavnet (den græske betegnelse for prisme) har en ukuelig evne til at save sig igennem til modtageren.

Frida og Sirids lyd blev født på den elektriske guitar og i vokalharmonierne, som opstod naturligt mellem dem. New rave, indie rock eller støjpop… Kært barn har mange navne. Men PRISMA har som få ramt deres helt egen tone herhjemme, men også internationalt, og fået sange som ’I Never Wanted To Meet You’, ’Villains of the Night’ og ’Bangs’ ud på radiobølgerne og medier verden over. Prisma er aktuelle med albummet ’Something To Respond To’ der udkom 19. april.

Om ELOQ:

ELOQ har i mere end et årti været et prominent navn i den danske musikbranche, siden han i start 10’erne brød igennem med en af historiens største internetsensationer CHEFF Records.

Sidenhen har han produceret for et utal af Danmarks største artister – blandt andet har han været en stor del af The Minds of 99’s to senester plader ’Solkongen’ og ’Infinity Action’ – og produceret flere ting for blandt andre Jada og Mø. Sideløbende har han været en del af den elektroniske trio AVAVAV som har turnéet verden over – og sågar lavet scores til store serier som DR’s Borgen (sæson 4) og flere Netflix-serier.

Selv har han udgivet flere EP’er og i 2023 udgav han albummet Shy Spring er, på trods af en lang og glorificeret karriere, det første fuldelængde album i eget navn. Shy Spring modtog masser af ros og flotte anmeldelser, og var et modigt album fra Eloq der viste en inderlig side af sig selv hvor han udfordrede hvad det vil sige at lave elektronisk musik.

Siden har han dykket tilbage til sine rødder i klub musik, hvor han har udgivet club edits på bandcamp, og blandt andet ’Alarmed’ har skabt massiv hype i DJ og klub miljøer rundt i hele verdenen.

Foto af ELOQ
ELOQ