Freja Ejendomme får nyt bestyrelsesmedlem

Jakob Axel Nielsen er blevet udpeget som nyt og femte bestyrelsesmedlem i statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme A/S.

Jakob Axel Nielsen
Jakob Axel Nielsen Fotograf: Verner Lynge

Jakob Axel Nielsen er blevet udpeget som nyt og femte bestyrelsesmedlem i Freja Ejendomme. Jakob Axel Nielsen er i dag adm. direktør i Cryos International og har tidligere været adm. direktør i ejendomsudviklingsvirksomheden, Calum A/S.

Jakob Axel Nielsen var folketingsmedlem for Det Konservative Folkeparti fra 2005 til 2010 og var i denne periode transport- og energiminister og efterfølgende minister for sundhed og forebyggelse.

Jakob Axel Nielsen er uddannet jurist på Aarhus Universitet i 1994.

Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i Freja Ejendomme siger: ”Jeg er utrolig glad for, at vi nu kan byde velkommen til Jakob Axel Nielsen i Freja Ejendommes bestyrelse. Jakob har mange års erfaring fra dansk politik og efterfølgende også ejendomsbranchen, og jeg er glad for, at han nu bliver en del af Freja Ejendommes bestyrelse”.

Jakob Axel Nielsen siger: ”Jeg er stolt over at blive en del af bestyrelsen i Freja Ejendomme, der som statens ejendomsselskab har en meget vigtig rolle med at udvikle og sælge statens ejendomme over hele landet og sikre, at de kommer godt videre på private hænder. Samtidig er de også en central aktør i flere store byudviklingsprojekter og jeg ser frem til at arbejde med denne spændende organisation”.

Den formelle beslutning om udpegelsen af Jakob Axel Nielsen blev truffet på en generalforsamling i selskabet i dag den 30. april 2024.

Billede af Jakob Axel Nielsen (Fotograf: Verner Lynge)