Freja Ejendomme ansætter bæredygtighedschef

Freja Ejendomme har ansat Ninette Mahler Alto i den nyoprettede stilling som bæredygtighedschef. Bæredygtig byudvikling indtager en helt central rolle i Freja Ejendommes strategi og bæredygtighed bliver fremover et endnu mere centralt aspekt af alle udviklingsprojekter i statens ejendomsselskab.

Christina Jørgensen, adm. direktør (tv) og Ninette Mahler Alto, bæredygtighedschef (th) Fotokeditering: Kontraframe

Ninette Mahler Alto har i dag første arbejdsdag hos Freja Ejendomme i stillingen som ny bæredygtighedschef. Ninette bliver ansvarlig for at udvikle og drive Freja Ejendommes agenda og vision for bæredygtig byudvikling, som udgør en central del af Freja Ejendommes strategi for de kommende år.

Ninette skal i tæt samarbejde med virksomhedens projektudviklere drive den grønne agenda internt i organisationen og implementere og udfolde en strategi for bæredygtighed for både ejendomme og større udviklingsprojekter over hele landet. Det betyder blandt andet et øget fokus på transformation af eksisterende byggeri og genanvendelse af byggematerialer.

Samtidig kommer Ninette til at arbejde med udviklingen af det tidlige byliv i nogle af Freja Ejendommes større og længerevarende udviklingsprojekter. Et område der ligeledes udgør en central del af Freja Ejendommes strategi for de kommende år. Her skal hun bygge videre på de mange gode og vigtige erfaringer, Freja Ejendomme sammen med partnere allerede har gjort sig inden for tidligt byliv i forbindelse med udviklingen af henholdsvis Jernbanebyen i København og Vridsløselille Statsfængsel i Albertslund.

”Jeg er utrolig glad og stolt over, at Ninette har valgt at fortsætte sin karriere hos os i Freja. Ninettes høje faglighed i kombination med både stort drive og netværk i branchen betyder, at vi sammen virkelig kan accelerere den grønne dagsorden. Jeg er overbevist om, at hun kan matche Frejas høje ambitioner for bæredygtig byudvikling og dermed gøre en forskel i omstillingen” siger Christina Jørgensen, adm. direktør i Freja Ejendomme.

”Når man som jeg brænder for den bæredygtige udvikling i ejendomsbranchen, er Freja Ejendomme en utrolig spændende og attraktiv aktør, med alle typer af ejendomme i hele landet. Jeg glæder mig utrolig meget til at arbejde med denne brede portefølje af ejendomme, som spænder fra politistationer og sygehuse til historiske og fredede kulturperler. Men de har alle til fælles, at de skal udvikles og skifte funktion med bæredygtige og langtidsholdbare løsninger for øje” siger Ninette Mahler Alto, ny bæredygtighedschef i Freja Ejendomme.

Ninette kommer fra en stilling som bæredygtighedschef hos Pihl Koncernen og fungerer i dag desuden som bestyrelsesmedlem i Velfærdsfonden.

Christina Jørgensen, adm. direktør (tv) og Ninette Mahler Alto, bæredygtighedschef (th) (Kreditering: Kontraframe)