Studenter betaler overpriser når de skal booke deres studentervogn

Portaler for studentervogne kræver høje gebyrer og dyre tilkøb af forsikringer.  Vognmand gør op med problemet, og ønsker mere gennemsigtighed for de unge og deres forældre. Claus Wilson Jørgensen fra Eventtrucks ApS har valgt at melde sig ud af portalerne. Han udtaler, at han ikke ønsker at støtte en portal, som kræver, at de unge studenter skal betale ekstra gebyrer for at sikre sig kørsel på den store festdag.

Kredit til Fotograf René Schütze

Studentervognsportalerne samler størstedelen af de vognmandsfirmaer, der udbyder studenterkørsel. Men hvad den endelige pris faktisk lander på, er svært at gennemskue. Claus fra Eventtrucks ApS har som selvstændig vognmand, oplevet hvordan disse portaler tager op mod 15% i reservationsgebyr. Det er et gebyr, som de kommende studenter kommer til at betale udover prisen for selve vognen, de ønsker at booke. Claus forklarer, at han som tidligere vognmand hos portalerne også blev opfordret til at hæve sine priser. På den måde var det mere attraktivt for portalerne, at hans vogne blev booket. Og portalerne sørger for, at deres fortjeneste automatisk bliver højere.

Uden konkursforsikring får man ingen penge tilbage

Ikke nok med at prisen er skruet i vejret med de 15%, så anbefaler en af portalerne også de unge til at betale ekstra for en såkaldt konkursforsikring. En forsikring som koster yderligere 15% for en studenterklasse. Ifølge portalen er denne forsikring nødvendig for at sikre studenterne, hvis vognmanden går konkurs. Hvis studenterne ikke tilkøber en konkursforsikring, kan de dermed ikke forvente at få deres penge retur, og de må i værste tilfælde se langt efter, at kunne afslutte deres eksaminer med den traditionelle studenterkørsel.

Gå direkte til vognmanden

Landets kommende studenter kan altså forvente høje gebyrer, når de booker studenterkørsel gennem studentervognsportalerne. Derfor bør de unge kommende studenter, og deres forældre, undgå at booke studentervogne gennem portalerne hvis de vil slippe for at betale overpriser i form af reservationsgebyrer og konkursforsikringer. “Studenterne fortjener ro i maven og rimelige priser, når de booker studenterkørsel, så de i stedet kan koncentrere sig om at holde den store fest, som de har ventet så længe på ” siger Claus fra Eventtrucks, og forsætter ”De penge som portalerne tager i gebyr, kunne i stedet bruges på bedre sikkerhed, og bedre forhold for chaufførerne”

Media Group Denmark lancerer nyt medie: Altomkendte29.5.2024 16:08:30 CEST | Pressemeddelelse

Media Group Denmark (MGDK) har netop lanceret deres nyeste digitale platform, Altomkendte, som er dedikeret til at levere nyheder og indhold om kendte personer fra både ind- og udland. Denne spændende nyhed bringer en ny dimension til MGDK's medieportefølje, og det lover at tiltrække stor bevågenhed blandt læsere, der interesserer sig for kendisnyheder og underholdning. En unik platform for kendisnyheder Altomkendte er skabt med henblik på at levere opdaterede og interessante historier om kendte personer. Platformen vil dække alt fra de nyeste sladderhistorier og eksklusive interviews til dybdegående profiler og analyser af kendtes livsstil og karriere. Det er MGDK's mål at skabe et medie, der ikke blot underholder, men også informerer og engagerer læserne med troværdig og relevant journalistik. Bag om Media Group Denmark MGDK har i mange år været en førende aktør i mediebranchen, kendt for at levere kvalitetsindhold på tværs af flere platforme. Med lanceringen af Altomkendte fortsætte