Studenter betaler overpriser når de skal booke deres studentervogn

Portaler for studentervogne kræver høje gebyrer og dyre tilkøb af forsikringer.  Vognmand gør op med problemet, og ønsker mere gennemsigtighed for de unge og deres forældre. Claus Wilson Jørgensen fra Eventtrucks ApS har valgt at melde sig ud af portalerne. Han udtaler, at han ikke ønsker at støtte en portal, som kræver, at de unge studenter skal betale ekstra gebyrer for at sikre sig kørsel på den store festdag.

Kredit til Fotograf René Schütze

Studentervognsportalerne samler størstedelen af de vognmandsfirmaer, der udbyder studenterkørsel. Men hvad den endelige pris faktisk lander på, er svært at gennemskue. Claus fra Eventtrucks ApS har som selvstændig vognmand, oplevet hvordan disse portaler tager op mod 15% i reservationsgebyr. Det er et gebyr, som de kommende studenter kommer til at betale udover prisen for selve vognen, de ønsker at booke. Claus forklarer, at han som tidligere vognmand hos portalerne også blev opfordret til at hæve sine priser. På den måde var det mere attraktivt for portalerne, at hans vogne blev booket. Og portalerne sørger for, at deres fortjeneste automatisk bliver højere.

Uden konkursforsikring får man ingen penge tilbage

Ikke nok med at prisen er skruet i vejret med de 15%, så anbefaler en af portalerne også de unge til at betale ekstra for en såkaldt konkursforsikring. En forsikring som koster yderligere 15% for en studenterklasse. Ifølge portalen er denne forsikring nødvendig for at sikre studenterne, hvis vognmanden går konkurs. Hvis studenterne ikke tilkøber en konkursforsikring, kan de dermed ikke forvente at få deres penge retur, og de må i værste tilfælde se langt efter, at kunne afslutte deres eksaminer med den traditionelle studenterkørsel.

Gå direkte til vognmanden

Landets kommende studenter kan altså forvente høje gebyrer, når de booker studenterkørsel gennem studentervognsportalerne. Derfor bør de unge kommende studenter, og deres forældre, undgå at booke studentervogne gennem portalerne hvis de vil slippe for at betale overpriser i form af reservationsgebyrer og konkursforsikringer. “Studenterne fortjener ro i maven og rimelige priser, når de booker studenterkørsel, så de i stedet kan koncentrere sig om at holde den store fest, som de har ventet så længe på ” siger Claus fra Eventtrucks, og forsætter ”De penge som portalerne tager i gebyr, kunne i stedet bruges på bedre sikkerhed, og bedre forhold for chaufførerne”

En omfattende guide til byggebranchen: Fagområder, uddannelse og priser24.6.2024 14:26:54 CEST | Pressemeddelelse

Byggebranchen er en hjørnesten i enhver økonomi og spiller en afgørende rolle i udviklingen af vores samfund. Fra konstruktionen af boliger og kontorbygninger til udviklingen af infrastruktur som veje og broer, er byggebranchen ansvarlig for at forme vores fysiske omgivelser. Denne artikel har til formål at give et omfattende overblik over byggebranchen, herunder de forskellige fagområder, uddannelsesmuligheder, og de processer der ligger bag et byggeprojekt. Desuden vil vi se nærmere på prisaspekter og vigtigheden af at indhente tilbud fra flere firmaer for at sikre det bedste resultat. Byggebranchens historie Byggebranchen har en lang og rig historie, der strækker sig tusinder af år tilbage. Fra de første primitive hytter bygget af sten og træ til de imponerende pyramider i Egypten og de majestætiske katedraler i middelalderen, har mennesket altid stræbt efter at skabe strukturer, der både tjener praktiske og æstetiske formål. I moderne tid har teknologiske fremskridt som stålrammeko