AI kursus – en genvej til fremtiden

Selve begrebet kunstig intelligens i bredeste forstand har vist eksisteret næsten lige så længe som science fiction-genren. Det er dog først i dette årtusind, at det er blevet mere udbredt og har fået betegnelsen AI, en forkortelse for engelsk "artificial intelligence", som på dansk netop betyder kunstig intelligens.

Men det seneste par år har man kunnet læse og høre om AI nærmest overalt. Startskuddet var nok lanceringen af ChatGPT, men det er kun toppen af isbjerget. Nu er AI blevet et begreb med stor relevans i utallige brancher og professionelle sammenhænge. AI er kort sagt blevet et redskab, flere og flere har brug for at vide noget om. Og en indlysende genvej til en solid viden om emnet – og dermed til fremtiden – er via et AI kursus.

Mini MBA – et grundigt og dybtgående AI kursus i seks moduler

Den danske kursusvirksomhed Aros Business Academy blev stiftet i 2008 og tilbyder i dag kurser målrettet erhvervslivet og inden for en lang række felter – herunder også et  AI kursus, som selvsagt har stor interesse for såvel arbejdsgivere som privatpersoner, der ønsker kompetence på området som et skridt på deres videre karrierevej.

Kurset har titlen Mini MBA i Artificial Intelligence og afholdes flere gange årligt i København og i Aarhus. består af seks moduler, hvoraf modul 1, 2, 3, 5 og 6, er fordelt over ca. tre måneder. Modul 4 foregår online, så den enkelte kursist kan gennemføre det, når det passer bedst.

Et pensum, der når hele vejen rundt

AI kurset indledes med en nøje indføring i grundbegreberne. Hermed får du et groft overblik over indholdet af de øvrige moduler, som bl.a. omfatter machine learning og deep learning; Natural Language Processing (ikke at forveksle med Neuro-Linguistic Programming, som forkortes på samme måde), herunder den meget omtalte Chat GTP; bæredygtighed; etiske problemstillinger og fremtidsscenarier. Forløbet afrundes med et modul, der omhandler praktisk anvendelse og strategier for brug af AI på arbejdspladsen.

AI kurset kan afsluttes med en skriftlig eksamen, som giver st eksamensbevis, hvis du består. Hvis du fravælger eksamen, kan du få et diplom, såfremt du har gennemført mindst fem af AI kursets moduler.

Prisen på et AI kursus ved Aros Business Academy er 31.500,- (excl. moms), og foruden kursusdagene inkluderer prisen kursusbøger og glimrende forplejning på Copenhagen Marriott Hotel eller Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus, hvor AI kurserne afholdes.

Træpiller: Fra affaldstræ til varme i hjemmet22.5.2024 12:05:34 CEST | Pressemeddelelse

I disse tider bliver der mere og mere fokus på at undgå spild af enhver art – og den tendens omfatter i sagens natur en hel del ting, som almindeligvis betragtes som affald. Tag f.eks. møbelindustrien og produktionen af andre trævarer. Træer og træ har deres egne, naturlige former, som kun sjældent stemmer overens med de formål, vi mennesker bruger det til. Ergo må det skæres til, og et hurtigt blik indenfor i en produktionshal inden for træindustrien afslører, hvor store mængder "affaldstræ", der produceres sideløbende med træmøbler, gulvbrædder, planker, bjælker og utallige andre trævarer. Men heldigvis kan de enorme mængder resttræ bruges til noget fornuftigt: de kan laves til træpiller. Træ: Menneskehedens første brændsel Træ er den første type brændsel, menneskehedens spirende civilisation tog i brug, og indtil for små 200 år siden var det stort set den eneste. Nu er der kommet mange flere til (desværre med visse negative konsekvenser), men træ er stadig flittigt brugt i såkaldt m

LinkConcept lancerer ny side om Formel 1 i Canada15.5.2024 09:17:39 CEST | Pressemeddelelse

Vejle, Danmark – LinkConcept, en førende digital marketing- og webudviklingsvirksomhed, annoncerer stolt lanceringen af deres nyeste webprojekt, https://formule-1.ca/. Denne nye side er dedikeret til Formel 1-fans i Canada og tilbyder omfattende dækning af sporten, fra løbsresultater og nyheder til baggrundsartikler og analyser. O Den nye hjemmeside er designet med brugervenlighed og engagerende indhold i centrum. https://formule-1.ca/ sigter mod at blive den foretrukne ressource for canadiske Formel 1-entusiaster ved at tilbyde: Opdaterede Nyheder: Daglige opdateringer om de seneste begivenheder inden for Formel 1, herunder teammeddelelser, kørerskift og teknologiske fremskridt. Løbsdækning: Detaljerede rapporter fra hver Grand Prix-weekend med liveopdateringer, resultater og højdepunkter. Analyse og Baggrund: Ekspertanalyser af løb og sæsonforløb, samt dybdegående artikler om sportens historie og fremtidige udviklinger. Eksklusivt Indhold: LinkConcept planlægger løbende at udvide htt