AI kursus – en genvej til fremtiden

Selve begrebet kunstig intelligens i bredeste forstand har vist eksisteret næsten lige så længe som science fiction-genren. Det er dog først i dette årtusind, at det er blevet mere udbredt og har fået betegnelsen AI, en forkortelse for engelsk "artificial intelligence", som på dansk netop betyder kunstig intelligens.

Men det seneste par år har man kunnet læse og høre om AI nærmest overalt. Startskuddet var nok lanceringen af ChatGPT, men det er kun toppen af isbjerget. Nu er AI blevet et begreb med stor relevans i utallige brancher og professionelle sammenhænge. AI er kort sagt blevet et redskab, flere og flere har brug for at vide noget om. Og en indlysende genvej til en solid viden om emnet – og dermed til fremtiden – er via et AI kursus.

Mini MBA – et grundigt og dybtgående AI kursus i seks moduler

Den danske kursusvirksomhed Aros Business Academy blev stiftet i 2008 og tilbyder i dag kurser målrettet erhvervslivet og inden for en lang række felter – herunder også et  AI kursus, som selvsagt har stor interesse for såvel arbejdsgivere som privatpersoner, der ønsker kompetence på området som et skridt på deres videre karrierevej.

Kurset har titlen Mini MBA i Artificial Intelligence og afholdes flere gange årligt i København og i Aarhus. består af seks moduler, hvoraf modul 1, 2, 3, 5 og 6, er fordelt over ca. tre måneder. Modul 4 foregår online, så den enkelte kursist kan gennemføre det, når det passer bedst.

Et pensum, der når hele vejen rundt

AI kurset indledes med en nøje indføring i grundbegreberne. Hermed får du et groft overblik over indholdet af de øvrige moduler, som bl.a. omfatter machine learning og deep learning; Natural Language Processing (ikke at forveksle med Neuro-Linguistic Programming, som forkortes på samme måde), herunder den meget omtalte Chat GTP; bæredygtighed; etiske problemstillinger og fremtidsscenarier. Forløbet afrundes med et modul, der omhandler praktisk anvendelse og strategier for brug af AI på arbejdspladsen.

AI kurset kan afsluttes med en skriftlig eksamen, som giver st eksamensbevis, hvis du består. Hvis du fravælger eksamen, kan du få et diplom, såfremt du har gennemført mindst fem af AI kursets moduler.

Prisen på et AI kursus ved Aros Business Academy er 31.500,- (excl. moms), og foruden kursusdagene inkluderer prisen kursusbøger og glimrende forplejning på Copenhagen Marriott Hotel eller Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus, hvor AI kurserne afholdes.