Alt hvad du skal vide om stævnetøj til ridning

Det er ikke altid nemt at finde det rette stævnetøj. Der er nemlig forskellige faktorer, som du skal tage højde for, når du skal vælge dit stævnetøj. Du skal nemlig tænke over, at dit stævnetøj både skal være behageligt, se præsentabelt ud og opfylde diverse krav. Det er derfor rigtig mange forskellige faktorer, som du skal have styr på.  Du kan nemlig ikke nøjes med at ride i det tøj, som du rider i, når du rider i din hal til træning. Beklædningen skal nemlig være lidt ekstraordinær, og det kan man få hjælp til hos Envy Equestrian.

Hvilket tøj skal man have på til stævner?

Når du skal købe stævnetøj, så handler det om, at du gerne vil vise dig godt frem til stævner. Det er derfor vigtigt, at du efter alle dine hårde træningstimer kan vise dig flot frem til stævner i det rigtige tøj. Det er derfor godt, at du kan købe det rigtige stævnetøj, sådan at du kan vise dig frem til dit næste stævne.

Husk reglementet

Du skal altid huske, at det er Dansk Rideforbund, der sætter reglerne for, hvordan din beklædning skal være til de enkelte konkurrencer og klassementer i de respektive ridediscipliner. Reglerne kan godt variere lidt fra konkurrence til konkurrence. En god tommelfinger regel er dog, at du jo højere niveauet er, jo mere ensformigt bliver dit stævnetøj.

Du vil derfor opleve, at beskrivelserne af tøjreglementen vil være en del løsere på lavere niveau og blive meget mere specificeret, når niveauet bliver højere. Det er derfor en rigtig god ide, at du tjekker op på reglerne inden, at du køber en masse ridetøj, der i sidste ende måske slet ikke kan bruges.

Hvad for noget stævnetøj kan man købe?

Der findes en masse forskelligt tøj, som du kan købe, når du skal til stævner. Stævneridebukser skal være hvide og sidde stramt på benene. Det er vigtigt, at der er godt med stræk i bukserne, da det ellers kan blive ubehageligt at have på. Stævne ridebluse er ikke noget, der rigtig kan ses, når du rider. Den er indenunder din stævnejakke.

Stævnejakker anses af mange som det vigtigste af dit udstyr. Den skal udstråle klasse og elegance til, når dommerne skal vurdere dig. Det er vigtigt, at du går op i de små detaljer, hvilket er grunden til, at du måske skal pifte dit stævnetøj op med et flot armbånd eller bælte.

Media Group Denmark lancerer nyt medie: Altomkendte29.5.2024 16:08:30 CEST | Pressemeddelelse

Media Group Denmark (MGDK) har netop lanceret deres nyeste digitale platform, Altomkendte, som er dedikeret til at levere nyheder og indhold om kendte personer fra både ind- og udland. Denne spændende nyhed bringer en ny dimension til MGDK's medieportefølje, og det lover at tiltrække stor bevågenhed blandt læsere, der interesserer sig for kendisnyheder og underholdning. En unik platform for kendisnyheder Altomkendte er skabt med henblik på at levere opdaterede og interessante historier om kendte personer. Platformen vil dække alt fra de nyeste sladderhistorier og eksklusive interviews til dybdegående profiler og analyser af kendtes livsstil og karriere. Det er MGDK's mål at skabe et medie, der ikke blot underholder, men også informerer og engagerer læserne med troværdig og relevant journalistik. Bag om Media Group Denmark MGDK har i mange år været en førende aktør i mediebranchen, kendt for at levere kvalitetsindhold på tværs af flere platforme. Med lanceringen af Altomkendte fortsætte

Optimal snerydning: Virksomheder og privatpersoner28.5.2024 09:49:55 CEST | Pressemeddelelse

Har du styr på, hvordan du har pligt til at rydde sne? Når vinteren gør sit indtog i Danmark, er det vigtigt at være forberedt på sne og is. Regler er en nødvendighed for at sikre sikkerheden for både private og erhvervsområder. Denne guide dækker reglerne for snerydning, både for private og virksomheder, samt praktiske råd til effektiv snerydning. Regler om snerydning og glatførebekæmpelse For virksomheder er reglerne strammere end for private husejere. Virksomheder har en udvidet pligt til at sikre, at deres ejendomme er tilgængelige og sikre for både medarbejdere og besøgende. Det indebærer, at der skal ryddes sne og saltes hyppigere, og områderne der skal vedligeholdes, kan være større. Manglende overholdelse af disse regler om snerydning kan resultere i betydelige bøder og erstatningsansvar, hvis nogen skulle komme til skade på grund af manglende vedligeholdelse. Det er vigtigt, at virksomheder har styr på reglerne om snerydning, har en plan og måske endda ansætter professionelle