Velkendte ansigter åbner SPAR Skejby i maj

SPAR Skejby åbner den 2. maj, og den nye butik får velkendte ansigter ved roret. Butikken bliver SPAR nummer 137 i Danmark.

Med SPAR Skejby ser de to købmænd frem til at åbne endnu en butik i Risskov-området.

Supermarkedskæden SPAR åbner snart sin anden butik i Risskov-området, når butikken på Kamma Klitgårds Gade slår dørene op for kunderne den 2. maj. Butikken er en af de otte butikker, Dagrofa-koncernen overtog i forbindelse med, at Aldi trak sig ud af Danmark.

“Vi glæder os til endelig at byde kunderne velkommen i butikken. Ombygningen og indretningen har nu været igang i noget tid, for selv om lokalerne i forvejen var relativt nye, var det nødvendigt for os at få det indrettet efter vores ønsker og behov,” siger Esben Keller, der er kædedirektør i SPAR, Min Købmand og Let-Køb, der hører under Dagrofa.

Kædedirektøren glæder sig også over, at det er velkendte ansigter, som står bag butikken. Ejerne Peter Stausholm og David Jørgensen er ikke kun velkendte i SPAR, men også i lokalområdet. Begge har nemlig deres daglige gang i den nærliggende SPAR Risskov.

"Vi mærker allerede en varm modtagelse. Det er vi glade for, og vi ser frem til at åbne Spar Skejby den 2. maj,” siger David Jørgensen.

Peter Stausholm ejer SPAR Risskov, som han overtog i sommeren 2022 efter en længere karriere i Salling Group. Han bor i Randers med sin hustru og to børn. David Jørgensen, som er medejer af den nye butik, arbejder også i SPAR Risskov, hvor han har været i et års tid. David Jørgensen er udlært i SPAR Hørve i Nordvestsjælland, og flyttede til Aarhus-kanten med sin kæreste, da hun skulle studere.

“Det glæder os også meget i SPAR, at Peter Stausholm og David Jørgensen har kastet sig over opgaven med endnu en SPAR-butik. Jeg er ikke i tvivl om, at de er de rette frontpersoner til butikken, der kommer til at fremstå flot og knivskarp på åbningsdagen,” siger Esben Keller.

SPAR er en butik, der fokuserer på den lokale tilknytning. Borgerne får en butik fyldt med lækre varer som fx frisk frugt og grønt, en stærk vinafdeling og mange gode specialiteter.

“I SPAR kan man få lidt af de hele. Du kan købe de lækre delikatesser og de lækre råvarer, og samtidig kan du også få basisvarerne, der prismatcher med discount. I SPAR kalder vi det Gul Pris, og vi har 400 varer, som vi følger tæt og prismatcher med discount,” siger Esben Keller.

I 2024 har SPAR været 70 år i Danmark. Fra 16 kvadratmeter i Hjerting i 1954, er der nu med butikken på Kamma Klitgårds Gade 137 butikker over hele landet. Og flere er på vej. Fødselsdagen vil blive markeret i butikkerne over hele landet hen over det meste af 2024 med særlige tilbud og lokale events.

Dagrofa overtog otte butikker i forbindelse med, at Aldi trak sig ud af Danmark. Syv af disse butikker bliver SPAR, mens én skal være MENY.

Tidligere i år er åbnet nye SPAR-butikker i Blistrup i Nordsjælland og i Svenstrup ved Korsør.

SPAR og Ren Natur forsætter det landsdækkende samarbejde om at indsamle affald for at skabe en renere natur i Danmark22.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk støtter SPAR op om et renere lokalmiljø i samarbejde med non-profit-projektet Ren Natur, som er drevet af nonprofitorganisationen Hold Danmark Rent. Ren natur blev startet i 2018, og har siden da arrangeret ruter i hele landet, hvor lokalforeninger frivilligt melder sig til en rute i deres kommune. Igen i år kommer over 100 SPAR-købmænd til at være samlingspunkt for de lokale foreninger, der sammen indsamler affald i naturen og samtidig får en økonomisk støtte til klubkassen af SPAR og KFI Erhvervsdrivende Fond, som arbejder for at styrke selvstændige købmænds position i Danmark, ved bl.a. at stille lejemål, finansielle ydelser og uddelinger til rådighed for købmændene.

Dagrofa Foodservice lancerer for første gang et stort magasin om fødevaregrossistens CSR-indsatser14.5.2024 08:44:14 CEST | Pressemeddelelse

En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – lancerer nu et stort CSR-magasin med titlen ’Sammen tager vi ansvar’. Magasinet indeholder en lang række konkrete eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med f.eks. madspildsreduktion, energiforbedringer og kulinarisk uddannelse af kunder i den ansvarlige menu.