ParkZone går ind i sikkerhedsbranchen

Det danskejede parkeringsselskab ParkZone udvider aktiviteterne med et nyt forretningsben og bliver dermed landsdækkende inden for både parkerings- og sikkerhedsløsninger.

Peter Jørgensen, formand VSL og Ronen Leon, adm. direktør ParkZone
| Rødovre |

Fra i dag er ParkZone ikke længere kun et parkeringsselskab. Da Ronen Leon i marts satte sig i stolen som ny administrerende direktør, var det med en klar ambition om vækst, og det er derfor ingen overraskelse, at den 20 år gamle danskejede virksomhed føjer sikkerhedsløsninger til produktporteføljen.

Om lanceringen af Security-benet, der bl.a. tæller sikkerhedsvagter, brandsikring og hjertestartere fortæller Ronen Leon: ”Vi lever og ånder for fremtidens parkering og tilbud, der lægger sig op ad en god parkeringsoplevelse – og ParkZone er stadig et parkeringsselskab. For os var der dog god synergi i at udvide værdikæden ved at tilbyde parkerings- og sikkerhedsløsninger som et samlet tilbud, fordi vi alligevel er ude ved ejendommene. Derfor er det helt naturligt for os at udvide med en sikkerhedsdel som næste skridt i vores ambitiøse strategi”.

Som landsdækkende selskab kan ParkZone, gennem samarbejdsaftaler, nå ud i den fjerneste krog af landet og på den måde servicere mange både eksisterende og nye kunder, som ønsker at udnytte synergien mellem parkering og sikkerhed.

Overenskomst med VSL

I sidste uge tiltrådte ParkZone den samlede overenskomst for parkerings- og sikkerhedsvagter hos VSL (Vagt- og sikkerhedsfunktionærernes Fagforening). ParkZone havde i forvejen overenskomst for parkeringsvagter, og derfor var det også en tilfreds formand for VSL, Peter Jørgensen, der mødtes med Ronen Leon for at underskrive overenskomsten.

”Vi er glade for at udvide samarbejdet og byde ParkZone velkommen som en del af den samlede vagt- og sikkerhedsbranche. Det er altid interessant, når en operatør udvider deres forretningsområde, og vi glæder os til et fortsat godt samarbejde”, lyder det Peter Jørgensen.

Ifølge Ronen Leon er udvidelsen af kerneforretningen første del af en ambitiøs plan om endnu flere tiltag fra ParkZone. ”Vi er en landsdækkende udbyder af parkering og nu også sikkerhed, og jeg er helt sikker på, at det ikke er det sidste, branchen hører til os i de kommende måneder”, lyder det afslutningsvis fra den administrerende direktør.

Om ParkZone

ParkZone er et 100 % danskejet parkeringsselskab, med fokus på digitale parkeringsløsninger og med stærke kompetencer inden for parkeringsadministration, parkeringskontrol og rådgivning. Vi administrerer dagligt mere end 1.900 parkeringsområder med ca. 180.000 p-pladser, hvilket gør os til et af de førende parkeringsselskaber i Danmark. Virksomheden blev stiftet i 2003 og har i dag 160 medarbejdere med kontorer i Rødovre, Kolding og i Trondheim, Norge.

Følg pressemeddelelser fra Parkzone A/S

Flere pressemeddelelser fra Parkzone A/S

ParkZone udnævner Ronen Leon til administrerende direktør29.2.2024 00:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det danskejede selskab ParkZone udnævner ny administrerende direktør. Ronen Leon, der i oktober blev ansat som viceadministrerende direktør, overtager pr. 1. marts direktørstolen og får dermed ansvaret for både de danske og udenlandske aktiviteter. "Det er med stor glæde og taknemmelighed, at jeg overtager posten som administrerende direktør i ParkZone. Vi har et stærkt ståsted og ambitioner om yderligere vækst, bl.a. ved at udvikle flere produkter og services tilknyttet fremtidens parkeringsoplevelser og det ser jeg frem til at stå i spidsen for", fortæller Ronen Leon. Han kommer med mere end otte års erfaring fra Securitas Danmark, senest som direktør for patruljevagtområdet, og før det var han bl.a. i Verisure og teleselskabet 3. ParkZones grundlægger, medejer og administrerende direktør gennem 20 år, Torben Holritz Juhl, fortsætter i virksomheden som kommerciel direktør. Om udnævnelsen af Ronen Leon siger han: "Det er absolut en fornøjelse at se Ronen videreudvikle ParkZone. Vores