Hurtigere hjælp og nemmere overfart på Øresundsbron
Med ny teknologi til remote kundebetjening kan Øresundsbrons medarbejdere hjælpe flere kunder på kortere tid gennem betalingsanlægget, så trafikken flyder endnu bedre.
Ved hjælp af skærme, kameraer og mikrofoner i betalingsanlæggets 20 baner kan Øresundsbrons kundeassistenter nu hjælpe kunderne remote via en skærm i stedet for at være fysisk til stede i banerne.
- Normalt kører kunderne bare forbi betalingsanlægget uden at have brug for hjælp. Men når der er brug for hjælp, kan vi nu forkorte ventetiden betydeligt og proaktivt hjælpe kunderne, før de beder om det, siger Håkan Kiendl, afdelingschef på Øresundsbron.
Når et køretøj nærmer sig betalingsanlægget, har kundeassistenterne nu endnu bedre mulighed for at give kunderne en god og hurtig service.
- Hvis vi f.eks. via kameraet ser en kunde kigge på displayet efter en kvittering, kan vi nu være et skridt foran og udskrive kvitteringen, før kunden overhovedet har bedt om den, siger Håkan Kiendl.
Teknologien er blevet udviklet og trimmet siden sidste sommer, og i påskeweekenden - som er en af de mere intense trafikperioder uden for sommerens højsæson - var remote kundebetjening i fuld drift.
- Sammenlignet med tidligere påskeferier kunne vi tydeligt mærke, at gennemkørselsstiderne var meget kortere i år, hvilket i høj grad skyldes, at trafikken flød meget bedre med fjernbetjent kundebetjening, siger Håkan Kiendl.
Nogle ting, som f.eks. kontantbetalinger, kræver manuel håndtering. Derfor er der stadig personale, som også arbejder fysisk i betalingsanlægget, men størstedelen af kundebetjeningen håndteres remote.
- Med det samme antal medarbejdere kan vi håndtere flere kunder på samme tid, fordi kundeassistenterne ikke behøver at løbe mellem banerne. Vi forventer, at det vil have en meget positiv effekt på passagererne i sommertrafikken, siger Håkan Kiendl.
Nøgleord
Kontakter
John Alexander SahlinPresseansvarlig
Tlf:+45 33 41 61 15jsa@oresundsbron.comOm Øresundsbron
Øresundsbron bygger broer mellem mennesker, muligheder og oplevelser i hele Øresundsregionen. Øresundsbro Konsortiets opgave er at eje og drive Øresundsbron - en bro, en tunnel og den kunstige ø, Peberholm. En 16 kilometer lang fast forbindelse mellem Danmark og Sverige.
Følg pressemeddelelser fra Øresundsbron
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Øresundsbron
Øresundsbrons jubilæum 2025 – 25 år Over Broen8.11.2024 07:29:38 CET | Nyhed
I 2025 markerer Øresundsbron sit 25-års jubilæum, hvor vi fejrer, at Øresundsbron igennem 25 år har bidraget til at forbinde Danmark og Sverige. Jubilæumsåret bliver en fejring, vi alle kan være en del af.
Stigende pendling fortsætter over Øresundsbron24.10.2024 09:35:55 CEST | Pressemeddelelse
Pendling i bil over Øresundsbron steg med 12,5 pct. i perioden januar-september 2024 i forhold til samme periode sidste år. Vejtrafikken steg med i alt 2,6 pct. Øresundsbro Konsortiets resultat blev før værdireguleringer 1.279 mio. DKK i januar-september – en stigning på 104 mio. DKK i forhold til samme periode sidste år.
Modkørende trafik i Øresundsbrons tunnel21.10.2024 11:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Vejtrafikken vil være dobbeltrettet i Øresundsbrons tunnel i uge 43. Fra kl. 20.30 d. 23/10 og kl. 21.30 d. 24/10 til kl. 05 næstfølgende dage.
Begejstrede biologer finder ny græshoppeart på Peberholm16.10.2024 11:40:18 CEST | Pressemeddelelse
En helt ny græshoppeart er fundet på den kunstige ø i Øresund. “Vildt fund” er en af kommentarerne på arter.dk om det særlige fund, der er gjort på Peberholm.
Øresundsbron slår ny sommerrekord12.9.2024 09:31:09 CEST | Pressemeddelelse
Sommertrafikken over Øresundsbron slog trafikrekord i år. I perioden juni-august steg trafikken med 2,2 procent i forhold til den seneste rekordsommer i 2023.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum