Den danske sanger Razi Irawani er den mest afspillede kunstner i verden. Han har slået rekord med 3 milliarder afspilninger på 26 dage på YouTube.
Rednex' Cotton Eye Joe var med til at inspirere Razi til den virale event Gedagedigedagedago, som er ved at indtage de sociale medier.
BRUNKEFLO, Idaho (April 19, 2024) — Det klassiske partyhit "Cotton Eye Joe" af Rednex er inspirationen bag en ny banebrydende plade. Det virale event Gedagedigedagedago, som er baseret på sangen, har allerede opnået en rekord på tre milliarder visninger på bare 26 dage. Det er 28 gange så meget som den mest sete musikvideo på YouTube, 13 gange mere end det største hit på Spotify og dobbelt så meget som den mest sete kunstner i verden, Alka Yagnik.
Med en milliard visninger på kun otte dage overgår Rednex Adeles "Hello", som genererede det samme antal på 87 dage. I forbindelse med YouTube Shorts' eksplosive vækst har denne seneste viralitet genereret 20 millioner timers lyttetid i løbet af 26 dage. Det svarer til 700 millioner traditionelle visninger, og det er nok til at kunne konkludere, at Rednex & Razi Irawani i øjeblikket er de mest afspillede kunstnere i verden. Til sammenligning havde "Hello" nået 500 millioner visninger i løbet af 34 dage.
I starten var det den københavnske sanger Razi Irawani, hvis skæve tekst til "Cotton Eye Joe" fik 28 millioner visninger på TikTok. Kort tid efter blev der tilføjet en syngende kyllingenugget, hvorefter fænomenet udviklede sig til millioner af versioner, herunder 500 videoer på YouTube med mere end en million visninger hver, hvilket er endnu et eksempel på, hvordan organisk vækst kan overgå finansiel markedsføring.
"Razi har taget viralitet til højder, som ingen vidste var mulige", siger Pat Reiniz, Rednex' medstifter og producer af "Cotton Eye Joe". "Dette event blev til takket være millioner af videoskabere, der genererede milliarder af fragmenterede afspilninger, i modsætning til den traditionelle måde at lytte på. Det bliver en udfordring for musikbranchen at afspejle disse forskellige tal når det kommer til hitlister og målinger, og det leder endda til spørgsmålet om 'Er den grundlæggende brug og konceptet for musik i sig selv ved at ændre sig?".
Denne sang er i år blevet hørt af 12% af alle YouTube-seere og 4% af verdens befolkning, hvilket giver Rednex-artisten Pervis the Palergator god grund til at prale: "Med 3 milliarder visninger på 26 dage slår vi verdensrekord! Har du lyst til at overgå os? Del dine tal." Fans af Rednex kan også se frem til gruppens nyeste festsang, "Another Round", som blev udgivet i dag og indeholder en musikvideo af 80-årige seniorer, der bliver voldsomt berusede. Med sample-venlige catchphrases er den udgivet med Shorts-publikummet i tankerne. For at se videoen til "Another Round", besøg https://youtu.be/7JKDIlX2yIE
Pre-save links – https://rednex.ffm.to/anotherroundandgedagedigedagedagoep
Press mentions:
https://www.music-news.com/news/UK/172879/Cotton-Eye-Joe-helps-Rednex-smash-YouTube-record
Photos & Documents:
https://rednexmusic.com/press-release-gedagedigedagedago/
https://drive.google.com/drive/folders/18WOQ4DnjaPdKWGmK-G8UUTUNRK52DWKW
Statistics video: https://www.youtube.com/watch?v=y_8oEdFYlVQ
Kontakter
Pat Reiniz, Rednex
Tlf:+821230564893Tlf:+46730789103head@rednexmusic.comRazi Irawani
raziirawani@gmail.comBilleder
Links
Om Rednex
Rednex er en musikgruppe, der er kendt for sin kombination af amerikansk folkemusik og eurodance. Bandets stil og kunstnernavn er inspireret af amerikanske redneck-stereotyper. For mere information om Rednex, besøg www.rednexmusic.com.
Følg pressemeddelelser fra Rednex AB
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.