Ahlsell Danmark

Danmarks bedste salgsorganisation har netop skiftet navn

Del

I knap 20 år har en jury bestående af virksomheder og fagfolk kåret den bedste salgsorganisation i Danmark. I år gik titlen til den succesrige virksomhed Ahlsell Danmark, tidligere kendt som Sanistål, som skiftede navn i april.

Ahlsell Danmark arbejder aktivt med udvikling af salgsorganisationen - med fokus på værdiskabelsen for kunden og hver dag at blive lidt bedre, lyder det fra Anders Kruse, direktør for Salg, Ahlsell Danmark (tv). Han deltog i kåringen af Årets Salgsorganisation sammen med salgsdirektør Industriteknik, Jesper Vernersen, bæredygtighedschef Gitte Østergaard Futtrup og salgschef Industriteknik, Henrik Jørgensen.
Ahlsell Danmark arbejder aktivt med udvikling af salgsorganisationen - med fokus på værdiskabelsen for kunden og hver dag at blive lidt bedre, lyder det fra Anders Kruse, direktør for Salg, Ahlsell Danmark (tv). Han deltog i kåringen af Årets Salgsorganisation sammen med salgsdirektør Industriteknik, Jesper Vernersen, bæredygtighedschef Gitte Østergaard Futtrup og salgschef Industriteknik, Henrik Jørgensen. Nikolaj Henum

Med over 100 års erfaring i Danmark, 1.050 ansatte og hovedkontorer i Aalborg og Vallensbæk, har Ahlsell Danmark demonstreret en særlig evne til at mestre salgsprocessen og integrere alle dens aspekter. Virksomheden har også været på forkant med markedsudviklingen, hvilket har resulteret i anerkendelsen som Årets Salgsorganisation 2024. Blandt de nominerede var også de to andre jyske virksomheder, Vola og Peter Larsen Kaffe.

"Konkurrencen var tæt i år, og det er helt tydeligt at salgets betydning for virksomheder generelt er stigende med øget fokus til følge," siger Jens Neustrup Simonsen, landsformand for Business Danmark og medlem af juryen.

Tilgang til ESG udslagsgivende

Han tilføjer, hvad der specifikt gjorde, at Ahlsell Danmark løb med prisen:

"Ahlsell leverer på alle de parametre, som skal være til stede for at sikre et godt salg i 2024. Alle i organisationen er involveret i salg, de er naturligvis digitale og så lægger de meget vægt på hele salgsprocessen og den samlede kundeoplevelse. Sidst men ikke mindst er hele Sanistål – nu Ahlsells – tilgang til ESG (Environment, Social og Governance) meget imponerende og har en stor impact i forhold til salget. Ikke alene startede Sanistål processen op længe før, vi begyndte at tale om ESG i Danmark, de kan også allerede nu dokumentere tydelige forbedringer i forhold til en reduceret CO2-udledning. Og de har en yderligere strategi for en mærkbar reduktion i fremtiden," roser Jens Neustrup Simonsen.

Win rooms og værdiskabelse

Hos Ahlsell er man naturligvis stolte af prisen og tilføjer ud over, at timingen er perfekt, at det ligger dybt i virksomheden, at man skal gå i markedet med nogle sunde og ansvarlige værdier.

"Vi er naturligvis utrolig glade og stolte af titlen. Det bekræfter, at vi gør det godt. Vi arbejder aktivt med udvikling af salgsorganisationen, hvor baggrundstæppet er den salgsproces, vi indførte for lidt mere end ét år siden. Her træner vi salget igennem fysiske ”win rooms” blandet med en række værktøjer, der fokuserer på salgsudvikling og coaching. Det handler om at blive lidt bedre hver dag og have fokus på værdiskabelsen hos kunden," siger Anders Kruse, direktør for Salg, Ahlsell Danmark”

Siden 2006 har Business Danmark, fagforening for salg og marketing, sammen med branchefolk kåret de bedste ledere og salgsorganisationer. Juryen bestod i år af Jacob Kjeldsen branchedirektør i DI Handel, Mogens Bjerre associate professor på Copenhagen Business School, Rikke Carlè Ph.d Fellow, Aalborg Universitet, Jens Dalgaard ejer af TACK International i Danmark og Jens Neustrup Simonsen landsformand i Business Danmark.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Bæredygtighed er et strategiske fokusområde for Ahlsell Danmark, der bl.a. hjælper sine kunder med at træffe ansvarlige produktvalg gennem innovative digitale løsninger. Det gælder fx virksomhedens webshop og app, som viser CO2-aftrykket for de produkter, kunderne klikker i indkøbskurven, så de nemt kan vælge produkter på baggrund af bæredygtighedsdata, noget der i stigende grad bliver efterspurgt i industrien og byggeriet.
Bæredygtighed er et strategiske fokusområde for Ahlsell Danmark, der bl.a. hjælper sine kunder med at træffe ansvarlige produktvalg gennem innovative digitale løsninger. Det gælder fx virksomhedens webshop og app, som viser CO2-aftrykket for de produkter, kunderne klikker i indkøbskurven, så de nemt kan vælge produkter på baggrund af bæredygtighedsdata, noget der i stigende grad bliver efterspurgt i industrien og byggeriet.
Download
Ahlsell Danmark har ambitiøse vækstplaner,  noget der har medført et stort behov for at udvide koncernens robotlager i Billund. Den seneste udvidelse af kapaciteten blev gennemført i marts, og robotlageret bliver det største af sin slags i Danmark.
Ahlsell Danmark har ambitiøse vækstplaner, noget der har medført et stort behov for at udvide koncernens robotlager i Billund. Den seneste udvidelse af kapaciteten blev gennemført i marts, og robotlageret bliver det største af sin slags i Danmark.
Download

Om Ahlsell 

Ahlsell er til stede, hvor folk bor, arbejder og lever deres liv. Som førende distributør inden for teknisk installation samarbejder vi med vores kunder om at drive udviklingen for dem, der fremstiller, installerer, bygger, reparerer og vedligeholder. Med et bredt udvalg af produkter og services, specialistviden og logistik i verdensklasse er det vores opgave at gøre vores professionelle kunders hverdag lettere.

Med en omsætning på ca. 50 milliarder SEK, næsten 8.000 medarbejdere, over 300 butikker og fire centrallagre gør vi alt for at opfylde vores kundeløfte: Ahlsell gør det lettere at være professionel.

www.ahlsell.com

Ahlsell er til stede i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland, Litauen og Polen.

Ahlsell Danmark A/S blev stiftet som selskab 1. april 2024. Virksomheden beskæftiger ca. 1.050 medarbejdere og bygger på fem "forretningsben":

Det tidligere Sanistål: Leverandør af et omfattende service- og produktprogram til industri, byggeri og andre brancher, bl.a. VVS, stål og metaller, beslag og sikring, værktøj, teknik, el, befæstelse, kemi, forbrugsvarer og personligt udstyr.

Det tidligere Ahlsell REF: Leverandør af helhedsløsninger for direkte og indirekte køle- og varmepumper til en række brancher.

VVS-Trading: Leverandør af VVS-artikler til især byggemarkeder og andre detailhandlere.

KJV A/S: Leverandør af skærende værktøjer, transmissioner, værktøj, tekniske artikler, værktøjsmaskiner og automationsløsninger til især jern- og maskinindustrien.

Bacher Work Wear: Leverandør af arbejdstøj, profiltøj og uniformer til dansk erhvervsliv.

www.ahlsell.dk

Følg pressemeddelelser fra Ahlsell Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ahlsell Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye