Presseinvitation: Europas største luftfartkonference afholdes i Aarhus den 22.-24. april 2024

Store flyselskaber fra hele verden kommer til Aarhus ved konferencen, Routes Europe, som tiltrækker op mod 100 flyselskaber og hundredvis af beslutningstagere fra lufthavnsindustrien. Dagene byder på over 4500 speeddatingmøder, debatter og seminarer.

ROUTES EUROPE 2024 LANDER I AARHUS. JACOB BUNDSGAARD, STEVEN SMALL & PIA LANGE CHRISTENSEN AARHUS AIRPORT

Den 22. april – Radisson Blu – Aarhus Congress Center

kl. 9.00 - Åbningstale ved Steven Small, Director Events, Routes

Kl. 9.10 – Velkomsttale ved Jacob Bundsgaard, borgmester i Aarhus

Kl. 9.30 - State of the Airport Industry ved Michael Stanton-Geddes, Director of Economics & Competition, ACI Europe

Kl. 10.00 - State of the Airline Industry ved Ourania Georgoutsakou, Managing Director, Airlines for Europe

KL. 11.05 – SAS - CEO Keynote Interview ved Anko Van Der Werff, President & CEO, SAS

Debatter og seminarer  https://www.routesonline.com/events/conference/83/conference-programme/

Highlights:

Den 22. april kl. 14.30 – David Surley, Senior Director of Route Development & Marketing, Aarhus Airport debatterer om: Navigating Challenges - Confronting Supply Chain Woes, Geopolitical Turbulence, and Labor Shortages.

Den 23. april kl. 11.35 - Lotta Sandsgaard, CEO i Aarhus Airport, debatterer om: Europe’s Role in Global Sustainable Aviation.

Den 23. april kl. 13.30 - Pia Lange Christensen, CEO i VisitAarhus, debatterer om: Sustainable Tourism - Travel and Trends.

Samlet program for Routes Europe  https://www.routesonline.com/events/248/routes-europe-2024/event-programme/

Baggrund

Oversøiske flyselskaber, førende europæiske flyselskaber og store internationale lufthavne vil være til stede, når Aarhus Airport er vært for Routes Europe 2024 den 22.-24. april og i samarbejde med VisitAarhus præsenterer Aarhusregionens fortræffeligheder for de vigtige beslutningstagere i luftfartbranchen.

Routes Europe er en unik mulighed for både at sætte Aarhus på verdenskortet og styrke tilgangen af nye flyselskaber og ruter til Aarhus Airport. Aarhus Airport forventer, at Routes Europe vil smitte positivt af på det fremtidige passagertal og sikre nye flyruter til Østjylland.

Akkreditering for medier bedes ske til: tbj@aar.dk – Tina Baungaard-Jensen, 41281001 – senest lørdag den 20. april.

I 2024 er Aarhus Airport A/S vært for Europas vigtigste luftfartskonference, Routes Europe, der er en mødeplatformen for luftfarts-branchens beslutningstagere. Aarhus Airport A/S er ejet af Aarhus Kommune, Syddjurs Kommune, Norddjurs Kommune og privatinvestor Staus A/S. Køreturen til Aarhus Airport tager cirka 30 minutter fra Aarhus.