Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.
Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Fem af vores allerbedste atleter fortæller i OL- og PL-kampagnen, hvordan de allerede som børn i deres barndomsklubber lærte værdier som fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje. I en række film fortæller de ikke bare om de mål, der driver dem, men om de mennesker, der står bag dem i jagten på at blive den bedste i verden. For ingen vinder alene.
Formand for DIF, Hans Natorp og formand for Team Danmark, Lars Krarup:
”Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 millioner medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt. Hvis de har lysten og talentet til at udleve deres sportslige potentiale, mødes de af engagerede og dygtige trænere, eksperter og ledere, som med viden og motivation viser vejen til verdensklasse. Den tætte sammenhæng mellem bredde og elite gør, at vi præsterer bedre, når længere og vinder mere, end vores lille land egentlig berettiger os til.”
Danske virksomheder: ”Vi er bygget på de samme værdier!”
Virksomhederne bag Ingen vinder alene-kampagnen fremhæver også værdiernes betydning for dem - at stå bredt og nå højt.
”Som sportsfolk, som individer, som virksomheder og som nation - Ingen vinder alene. Selvfølgelig kan du komme langt med talent, men sammen når vi længere. Som virksomheder ved vi, at fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje er dét, der skaber resultater, og det er værdier, vi nemt kan spejle os i. Vi ved også, at når konkurrencen er hård, er der i sporten såvel som i erhvervslivet brug for alle på holdet for at skabe topresultater. Og det er præcis derfor, vi står bag de danske atleter. Både dem, der står klar i Paris til sommer, og dem, der måske først kvalificerer sig næste gang,” siger Anders Hagh, CEO i Salling Group, der sammen med Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og Elsass Fonden står bag den fælles OL- og PL-kampagne.
Den nationale kampagne løber fra begyndelsen af juni til OL i Paris afsluttes 11. august, samt når de Paralympiske Lege afholdes fra 28. august til 8. september.
De fem OL- og PL-atleter afsløres løbende op til kampagnestart gennem film og posts på sociale medier og online samt på storskærme rundt om i Danmark via samarbejdet med Team Danmark og DIF’s mediepartner Ocean Outdoor.
Læs mere på ol.dk/ingenvinderalene
Nøgleord
Kontakter
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Pernille Bonne Neisig, kommunikationsansvarlig Salling Group, 2273 1676
Jens Hansen, pressechef i Danish Crown, 5160 0720
Nikolaj Ledet, marketing manager Toyota, 2042 9127
Lene Vandrup Schweiz, kommunikationschef Poul Schmith, 2966 5632
Sarah Kahia Humle, kommunikationschef Elsass Fonden, 2636 4888
Christa Topp Prevost, Ocean Outdoor, 2491 5925
Maiken Schütt, projektleder på kampagnen, DIF & Team Danmark Kommerciel, 2292 5362
Simon Bastiansen, kommerciel direktør i DIF og Team Danmark, 2874 7712
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund
Organisationer står sammen om ny kampagne for god kørsels-kultur på gravelcyklen1.5.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kampagne skal imødegå de udfordringer der kan opstå, når gravelryttere møder andre i naturen. Anbefalingerne går på at køre hensynsfuldt, ansvarligt og hvor man må.
Presseinvitation: DIF’s årsmøde 2024 lørdag den 4. maj30.4.2024 08:12:39 CEST | Pressemeddelelse
Dagen byder blandt andet på OL-tema med deltagelse af atleter og trænere, tale fra kulturminister Jakob Engel-Schmidt, valg af Årets Specialforbund og valg til tre bestyrelsesposter.
Nye tal: Pigerne strømmer til idræt i udsatte boligområder27.4.2024 07:40:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden 2021 er der kommet næsten 30 procent flere piger i DIF’s get2sport-foreninger i udsatte boligområder. Et opsøgende arbejde i lokalsamfundene og stærke unge trænere er en del af forklaringen.
Tredobbelt OL-medaljevinder udtaget til legene i Paris21.4.2024 15:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks Olympiske Komité har udtaget Emma Aastrand Jørgensen til OL i Paris til sommer. Kajakroerne vandt sølv i Rio og to gange bronze i Tokyo og er dermed en af Danmarks mest vindende OL-atleter.
Cykelrytter Martin Heggelund skal til PL20.4.2024 15:09:25 CEST | Pressemeddelelse
Parasport Danmark og DIF har udtaget 41-årige Martin Heggelund fra Roskilde til de Paralympiske Lege i Paris, hvor han skal køre linjeløb og enkeltstart.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum