Evida

Evida henter juridisk direktør

Sanne Weidner træder ind i Evidas direktion som juridisk direktør (CLO). Derved styrkes selskabets arbejde med at bygge infrastrukturen til fremtidens gasarter baseret på sikre og bæredygtige løsninger.

Sanne Weidner, som er advokatuddannet, kommer med mange års erfaring fra ledende stillinger i bl.a. Arla og SAS og som professionelt bestyrelsesmedlem i dansk erhvervsliv i henholdsvis Nordsøfonden og Handelsbanken. Senest kommer hun fra en stilling som direktør for HR, Legal & Compliance hos Daka Denmark A/S. Den solide erfaring tager hun med sig til et Evida, der er i fuld gang med at udvide sine aktiviteter til flere af fremtidens gasser i den grønne omstillings tjeneste.

”Den grønne omstilling haster. Evida bidrager med effektive og grønne løsninger, som forbinder producenter med aftagere af rørført gas. Fremtidens energi- og gasarter, som biogas, CO2 og brint, giver samfundet nye muligheder, og for at udnytte mulighederne er der brug en infrastruktur, som kan tilpasses fremtidens behov. Det er en stor opgave, som skal løses sikkert, ordentligt og professionelt og med de rette kompetencer. Det glæder jeg mig meget til at bidrage til, siger Evidas nye CLO, Sanne Weidner.

Med et dedikeret juridisk direktørområde tager Evida endnu et skridt i at udvikle fremtidens energiinfrastruktur.

”Med Sanne Weidner i vores direktion tager vi ansvar for den fortsatte udvikling af selskabet og en fremtidssikker gas- og energiinfrastruktur. Vi er på ubetrådt land, når vi arbejder med fremtidens teknologier og energiformer, og der er behov for et strategisk fokus på at gøre tingene rigtigt med respekt for mennesker, miljø, klima og samfund. Derfor ser jeg meget frem til at arbejde sammen med Sanne Weidner og trække på hendes lange erfaring til at skabe et endnu stærkere Evida,” siger Evidas CEO Kim Søgård Bering Kristensen.

Om Evida:

Evida skaber forbindelse i den grønne omstilling. Vi er som Danmarks gasdistributionsselskab en del af den kritiske infrastruktur, hvor vi har ansvaret for det 18.000 km lange gassystem, der forgrener sig til det meste af landet. Evida overvåget gassystemet i døgndrift året rund for at sikre et sikkert, stabilt og effektivt system. Vi tilkobler biogasanlæg og forbereder os på fremtidens infrastruktur CO2 og brint, der alle er vigtige brikker i den grønne omstilling af energisystemet.

Følg pressemeddelelser fra Evida

Flere pressemeddelelser fra Evida