Børnenes bedste bagebog

Bianca Navne Larsen har tegnet opskrifter til sin datter Amilia, så hun kan få glæden ved at bage på egen hånd. Én opskrift er blevet til mange og samlet i Børnenes bedste bagebog til glæde for andre børn, der også gerne vil trylle lækre kager frem.

"Børnenes bedste bagebog" er illustrerede opskrifter på alle klassikerne. Illustrationerne er lavet af Bianca Navne Larsen.

Der er mange børn, der elsker at bage. Men hvad gør man, når opskrifterne er lange og fyldt med uoverskueligt lange tekster? Hvis man hedder Amilia Navne Larsen, så får man sin mor Bianca Navne Larsen til at tegne opskrifterne, så det bliver nemt at trylle alt fra muffins og hindbærsnitter til mazarinkage og roulader frem.

Da Amilia var 7 år, tegnede Bianca den første opskrift til hende. Bianca ville gerne hjælpe sin datter, så hun kunne bage på egen hånd. Nu er Amilia 11 år og har hjulpet sin mor med at gøre Børnenes bedste bagebog til en realitet. I alt har mor og datter tegnet og testet sig frem til 29 opskrifter på mange af de klassiske kager, som stort set alle kender og elsker. Børnene kender smagene, og derfor ved de også, hvad resultatet af deres udfoldelser i køkkenet ender ud med.

Bianca Navne Larsen lærte sig selv at bage, da hun skulle giftes og ønskede at bage sin egen bryllupskage. Det blev en succes, og siden har hun eksperimenteret i køkkenet, hvor børnene altid har fået lov til at være med. Og nu har mor og datter så udviklet 29 tegnede opskrifter, der kan gøre det nemt for andre børn at bage selv. Amilia har været den hårde dommer, der har testet sin mors opskrifter og fortalt, hvor der manglede en tegning, var fejl i rækkefølgen eller manglede lidt på smagen.

Hver opskrift begynder med en tegning af de ingredienser, der skal bruges og en tegnet oversigt over det udstyr, der skal anvendes. Derefter følger opskriften, der er tegnet trin for trin. De mindste børn skal måske have hjælp til at finde de rigtige ting frem, men børnene skal ikke være særlig gamle, før de kan bage på egen hånd lige som deres idoler fra Den store juniorbagedyst.

Bianca Navne Larsen fra Odense står også bag bloggen og Instagram profilen homebybianca, hvor hun deler ud af sine nemme og enkle opskrifter. Flere af hendes følgere har efterspurgt de tegnede opskrifter til børnene, og nu er det ønske blevet opfyldt. D. 25. april udkommer Børnenes bedste bagebog.

Titel: Børnenes bedste bagebog
Forfattere: Amilia og Bianca Navne Larsen
Udgivelsesdato: 25. april

Om Turbine Forlaget

Harry Styles er en nulevende modelegende14.3.2024 10:13:33 CET | Pressemeddelelse

I 2010 trådte en ung Harry Styles ind på X-factor scenen i England for at aflægge audition. Allerede den gang stod det klart, at han kan inspirere og fascinere med mere end sin stemme. Med neglelak, fjerboa, pailletter, jakkesæt og buksedragter har han gennem alle årene været en inspiration for dem, der gerne vil lege med stilen. I Stilikoner: Harry Styles fortæller Lauren Cochrane historien om en sand modelegende.