Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
![Lidl har den bedste pris på det samlede indkøb af 40 almindelige dagligvarer i et fysisk supermarked. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og andre basisprodukter.](/data/images/public/13559974/13805718/d31921f0-5529-423d-8e3b-6f7684c5ea40-w_720.png)
Lidl er billigst. Det er resultatet af B.T.s store årlige pristjek af 40 basisvarer.
Pristjekket sammenligner prisen på tværs af den danske dagligvarebranche på eksempelvis gulerødder, spaghetti, mælk, rugbrød, leverpostej og andre basisprodukter. Og her er det altså Lidl, der er billigst med en samlet pris på 642,70 kr.
I dagligvarekæden er man forståeligt tilfredse med resultatet:
“I Lidl ønsker vi at tilbyde vores kunder de bedste varer til den laveste pris uden at gå på kompromis med kvaliteten. Med B.T'.s store pristjek har vi et bevis for, at det stemmer overens med det, kunderne møder i vores butikker landet over, og det er vi selvfølgelig meget tilfredse med,” udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark. Hun tilføjer:
“Vi vinder pristjekket på baggrund af hårdt og minutiøst arbejde fra hele organisationen for at skaffe kunderne den billigste kurv på basisvarer, og det vil vi fortsætte med at arbejde for, så vi også næste gang vil være at finde øverst på podiet.”
Vil ikke kun være billigst
Resultatet af årets pristjek afslører, at dagligvarekæderne i Danmark prismæssigt ligger tæt på hinanden. Derfor er det vigtigt for Lidl at understrege, at det ikke kun er prisen kæden arbejder på at forbedre for sine kunder:
“Det er vigtigt for Lidl, at kunderne kan købe produkter af bedste kvalitet til bedste pris. Men vi har samtidig en ambition om, at kunderne hvis de ønsker det, har muligheden for at handle sundere i Lidl-butikkerne,” siger Claus Krogh, kommunikations- og CSR-chef i Lidl Danmark og fortsætter:
“Derfor har vi igangsat en række initiativer, hvor vi ser på, hvad der sker, når vi for eksempel arbejder med momsen på frugt og grønt og via eksempelvis Bælgfrugtpartnerskabet, sætter fokus på netop bælgfrugterne. Får det kunderne til at ændre deres indkøb?”
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Første Lidl Innovate produkt er allerede på hylderne3.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I december lancerede dagligvarekæden Lidl i samarbejde med Food & Bio Cluster Lidl Innovate. Formålet er at støtte danske iværksættere og små virksomheder med innovative fødevareprodukter og give dem hyldeplads. Nu kommer de første produkter fra forløbet på hylderne. Det er produkterne fra det danske startup BRØL, som brygger øl af overskudsbrød.
Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.
Nu kan kunderne handle i Lidl i Albertslund6.6.2024 13:29:59 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan beboerne i Albertslund handle i deres egen lokale Lidl, da dagligvarekæden torsdag morgen åbnede for sin første butik i den sjællandske by og sin butik nummer 160 på landsplan.
Lidl fjerner yderligere 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sidste år fjernede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment som et skridt mod at stoppe salget af disse produkter i kædens butikker inden udgangen af 2028. Siden tiltaget har kæden også åbnet 20 tobak- og nikotinfrie butikker, og nu begrænser Lidl tilgængeligheden yderligere ved at udfase endnu 20 % af sortimentet. Tilbagemeldingerne på initiativet er fortsat positive, og Lidl fortsætter sin indsats for at fremme danskernes sundhed.
Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg24.5.2024 09:37:01 CEST | Pressemeddelelse
Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum