Live Culture

Michael Falch drager ud på triotur med Live Johansson fra LiveStrings og tangentspilleren Mikkel Reumert Damgaard

Michael Falch tog for mange år siden udtrykket “rusten sover aldrig” til sig. Han har igennem sin karriere brugt det som mantra for aldrig bare at gentage sig selv, når han drager på turné. Alene i nyere tid har han turneret med sit unge rockband DÉT BAND, med sin datter Mathilde, den såkaldte bittersøde trio, med MALURT, akustisk solo og med Poul Krebs.

Michael Falch - poetisk triotur

I 2025 drager han ud til landets bedste kulturhuse og teatre i et nyt trio-set up. Han vil blive sekunderet af den norske cellist, Live Johansson fra LiveStrings, som tidligere har kastet skandinavisk glans over hans sange både på scenen og på album – og tangentspilleren Mikkel Reumert Damgaard, som i en årrække har været medlem af Falchens backingband, og som til daglig er en del Love Shop.

Michael Falch skriver for tiden nye sange, og et nyt album ventes at se dagens lys i oktober 2024, når han har afsluttet sin turné med Poul Krebs.

Support på turen bliver et nyt navn på den danske scene, Gabriel Jacobsen. Siden han var ganske ung, har han arbejdet for Michael Falch som scenemester. Sideløbende har Gabriel udviklet sin egen sangskrivning, og han giver prøver på sin store stemme, inden den poetiske trio indtager scenen.

I 2025 vil Michael Falch, i en filmisk, atmosfærefyldt sound i selskab med to prægtige musikere, tage sine smukkeste og mest sigende numre om menneskers vilkår og tingenes tilstand med rundt i landet – med den intensitet, den energi og det særlige nærvær, der altid kendetegner hans optræden.

Magasinet, Odense den 6. februar 2025. Billetsalget er startet den 16. april kl. 08.00.

Om Live Culture

Live Culture er arrangør af liveoplevelser i Syddanmark. Hvert år har Live Culture de helt store danske kunstnere såvel som spændende udenlandske artister på programmet. Live Culture arrangerer bl.a. koncerter i Den Fynske Landsby, på Olympen-festivalplads på Sydfyn, arenaen i Odense, Magasinet og ODEON.

Live Culture har arrangeret livekoncerter, comedyshows, livesport, musicals, talks mm. siden 1989.

Følg pressemeddelelser fra Live Culture

Flere pressemeddelelser fra Live Culture