TV 2 Danmark

Streamingforbruget når hidtil usete højder

Del

Streamingforbruget i første kvartal har aldrig været højere. TV 2 Play og DRTV ligger fortsat i front og driver udviklingen med sport, dækning af tronskifte og masser af stærke programmer.

Kong Frederik 10. og dronning Mary 14. januar 2024 (Foto: Bo Amstrup / Ritzau Scanpix / TV 2)
Kong Frederik 10. og dronning Mary 14. januar 2024 (Foto: Bo Amstrup / Ritzau Scanpix / TV 2)

Streamingrapportens vigtigste pointer

  • Danskernes forbrug af streaming stiger til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug via Nielsen Seerundersøgelsen begyndte i 2022. 
  • Stigningen i streamingforbruget i årets første kvartal skal blandt andet findes hos broadcasternes streamingtjenester, nærmere bestemt TV 2 Play og DRTV, som tilsammen vokser med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år. 
  • Ses der bort fra både nyhedsprogrammer og sport har 24 programmer på tværs af TV 2 og DR i første kvartal 1 million seere eller flere på tværs af broadcast og streaming

Årets første kvartal er typisk kendetegnet ved højt forbrug af streaming, blandt andet fordi sport og stærke fiktions- og underholdningsprogrammer samler danskerne om skærmene i de mørke vintermåneder. Det gør sig i høj grad også gældende i første kvartal i år, hvor danskernes forbrug af streaming stiger til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug via Nielsen Seerundersøgelsen begyndte i 2022. Med hele 85 daglige minutter per dansker i gennemsnit er forbruget i første kvartal otte daglige minutter svarende til 10 procent højere end det gennemsnitlige daglige forbrug i første kvartal sidste år. Alle tre måneder i årets første kvartal ligger et pænt stykke over tilsvarende måned sidste år.

- Stigningen i streamingforbruget i årets første kvartal finder vi blandt andet hos broadcasternes streamingtjenester, nærmere bestemt TV 2 Play og DRTV, som tilsammen vokser med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år. Stigningen er størst i januar, hvor EM i herrehåndbold på TV 2 Play samt dronningens abdicering og det efterfølgende tronskifte i januar ledte til rekorder i forbruget på DRTV og TV 2 Play, siger Head of Market & Audience Insight på TV 2 Sofie Bruun.

Se tallene og læs mere i rapporten 'Streaming i Danmark' her.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Foto: Bo Amstrup / Ritzau Scanpix / TV 2
Foto: Bo Amstrup / Ritzau Scanpix / TV 2
Download
Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix / TV 2
Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix / TV 2
Download

TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.

Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye