Verdo Holding A/S

Verdo sænker varmepriserne i Herning

Fjernvarmebrugerne i Herning kan nu igen glæde sig over billigere fjernvarme. Det er bl.a. lavere omkostninger til naturgas, der får Verdo til at skrue ned for prisen.

Den nye prisnedsættelse, der er trådt i kraft pr. 1. april, betyder, at prisen for en MWh falder fra 477,5 kr. til 411,8 kr. inkl. moms. Dermed falder varmeprisen for et såkaldt ’standardhus’, der er Energistyrelsens definition på et hus med et årsforbrug på 18.100 kWh (inkl. abonnement, bidrag og moms), fra 13.316 til kr. 12.128 kr. om året. Altså en prisnedsættelse på 1.188 kr. om året.

Det er tredje gang i træk, at Verdo sætter prisen ned og markerer sig som et af landets billigste fjernvarmeselskaber. Derfor er der også tilfredshed at spore hos fjernvarmechef Karsten Randrup:

Vi har en ambition om at sikre forbrugerne attraktive og stabile priser. I det lys er det tilfredsstillende, at vi endnu engang er i stand til at sænke prisen,” siger fjernvarmechef Karsten Randrup.

Det er bl.a. mindre egenproduktion, lavere naturgaspriser og øget varmesalg i årets første måneder, der gør prisnedsættelsen mulig. Den nye varmepris gælder for resten af 2024.

Verdo forsyner samlet mere end 76.000 husstande med varme, heraf omkring 38.000 i Herning.

Energikoncernen Verdo har hovedsæde i Randers og forsyner mere end 100.000 kunder med el, vand og/eller varme. I koncernen indgår desuden en række kommercielle forretninger.

Verdo er en formålsdrevet virksomhed, som i 2021 blev omdannet til et andelsselskab. Missionen er at drive og udvikle bæredygtig kritisk infrastruktur til gavn for kunder og fremtidens samfund.

Verdo udvider bestyrelsen: Bjarne Munk Jensen og Helle Damm-Henrichsen træder ind8.5.2024 20:40:58 CEST | Pressemeddelelse

To eksterne medlemmer blev onsdag aften valgt ind i Verdo’s bestyrelse. Det drejer sig om henholdsvis Bjarne Munk Jensen, adm. direktør i Kredsløb, og Helle Damm-Henrichsen, adm. direktør i DIN Forsyning. Som eksterne bestyrelsesmedlemmer skal de nu være med til at styrke det faglige grundlag for de store beslutninger, der venter forude, når fremtidens energi skal gøres til virkelighed.