Blå Kors gentager succes og fejrer Blå Lørdag

Sidste år vrimlede kunderne til Blå Kors' genbrugsbutikker, da den sociale hjælpeorganisation holdt Blå Lørdag. Den 27. april inviterer butikkerne igen kunderne til en festlig dag med 25 procent rabat, konkurrencer og kaffe på kanden.

Over hele landet holder Blå Kors åbent den 27. april og inviterer til Blå Lørdag. Blandt andet i landets måske største genbrugsbutik i Horsens.

Hver gang kunderne køber tøj, bøger eller andre ting i Blå Kors' genbrugsbutikker, er de med til at støtte udsatte børn, unge og voksne i Danmark.

Det er det budskab, som Blå Kors gerne vil fortælle kunderne, når de frivillige i organisationens genbrugsbutikker lørdag den 27. april kl. 10 slår dørene op til en festlig dag med 25 procent rabat på alle varer.

Her kan kunderne også deltage i en konkurrence, hvor man skal gætte værdien af genbrugsvarer, og der vil være kaffe og lidt sødt til ganen i dagens anledning.

”Vi glæder os og håber, at rigtig mange vil kigge forbi vores butikker. Blå Lørdag er dagen, hvor man både kan gøre god handel og støtte en god sag. Vi har gemt nogle gode varer til Blå Lørdag, så det bliver en ekstra god dag for kunderne og dermed for de mennesker, som Blå Kors hjælper,” siger Anders Christensen, som er chef for Blå Kors Genbrug.

Tilbudsdagen hedder Blå Lørdag og er nu en årlig tilbagevendende begivenhed i alle Blå Kors' 54 genbrugsbutikker over hele landet. Sidste år var første gang, at Blå Lørdag løb af stablen, og det var med stor succes, fortæller Anders Christensen:

"Kunderne tog virkelig godt imod Blå Lørdag og handlede genbrug for en god sag, så vi har valgt at gentage succesen," siger han.

Formålet med Blå Lørdag er at sætte fokus på, at det både gør en forskel for miljøet, men også en social forskel, når man handler genbrug. Alt overskuddet fra Blå Kors Genbrug går til blandt andet at hjælpe børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- og stofmisbrug, hjemløse og familier i udsatte livssituationer.

"Vi kunne ikke gøre det uden vores kunder og uden vores frivillige, så Blå Lørdag er en hyldest til dem og den forskel, de er med til at gøre for andre. Jeg håber, at rigtig mange har lyst til at komme forbi butikkerne og fejre dagen sammen med de frivillige, som glæder sig til en festlig dag," siger han.

Nyt samarbejde skal støtte unge der vokser op i familier med alkoholmisbrug21.5.2024 09:45:30 CEST | Pressemeddelelse

26-årige Christian Landbo har fået terapi og støtte i TUBA for at bearbejde sin opvækst med alkoholmisbrug i familien. Han havde svært ved at vise og vide, hvem han rigtigt var, men i TUBA har han opbygget selvværd og lært at elske sig selv. Et nyt samarbejde skal samle midler ind og nedbryde tabu til fordel for Christian og andre unge, der vokser op i familier med alkoholmisbrug.

Nyt samarbejde: Gratis sundhedstjek og briller til udsatte danskere13.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Socialt udsatte mennesker har et langt dårligere helbred end resten af befolkningen, viser forskning. De springer lægebesøget over, og sundhedstjek af øjne er nedprioriteret. Det vil den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark gøre op med i et nyt samarbejde med optikerkæden Louis Nielsen, som skal hjælpe udsatte til bedre syn og øjensundhed med gratis sundhedstjek og briller.