Blå Kors gentager succes og fejrer Blå Lørdag
Sidste år vrimlede kunderne til Blå Kors' genbrugsbutikker, da den sociale hjælpeorganisation holdt Blå Lørdag. Den 27. april inviterer butikkerne igen kunderne til en festlig dag med 25 procent rabat, konkurrencer og kaffe på kanden.
![Over hele landet holder Blå Kors åbent den 27. april og inviterer til Blå Lørdag. Blandt andet i landets måske største genbrugsbutik i Horsens.](/data/images/public/4443536/13802395/121206f2-f328-4b16-bac5-997da193bfc5-w_720.jpg)
Hver gang kunderne køber tøj, bøger eller andre ting i Blå Kors' genbrugsbutikker, er de med til at støtte udsatte børn, unge og voksne i Danmark.
Det er det budskab, som Blå Kors gerne vil fortælle kunderne, når de frivillige i organisationens genbrugsbutikker lørdag den 27. april kl. 10 slår dørene op til en festlig dag med 25 procent rabat på alle varer.
Her kan kunderne også deltage i en konkurrence, hvor man skal gætte værdien af genbrugsvarer, og der vil være kaffe og lidt sødt til ganen i dagens anledning.
”Vi glæder os og håber, at rigtig mange vil kigge forbi vores butikker. Blå Lørdag er dagen, hvor man både kan gøre god handel og støtte en god sag. Vi har gemt nogle gode varer til Blå Lørdag, så det bliver en ekstra god dag for kunderne og dermed for de mennesker, som Blå Kors hjælper,” siger Anders Christensen, som er chef for Blå Kors Genbrug.
Tilbudsdagen hedder Blå Lørdag og er nu en årlig tilbagevendende begivenhed i alle Blå Kors' 54 genbrugsbutikker over hele landet. Sidste år var første gang, at Blå Lørdag løb af stablen, og det var med stor succes, fortæller Anders Christensen:
"Kunderne tog virkelig godt imod Blå Lørdag og handlede genbrug for en god sag, så vi har valgt at gentage succesen," siger han.
Formålet med Blå Lørdag er at sætte fokus på, at det både gør en forskel for miljøet, men også en social forskel, når man handler genbrug. Alt overskuddet fra Blå Kors Genbrug går til blandt andet at hjælpe børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- og stofmisbrug, hjemløse og familier i udsatte livssituationer.
"Vi kunne ikke gøre det uden vores kunder og uden vores frivillige, så Blå Lørdag er en hyldest til dem og den forskel, de er med til at gøre for andre. Jeg håber, at rigtig mange har lyst til at komme forbi butikkerne og fejre dagen sammen med de frivillige, som glæder sig til en festlig dag," siger han.
Kontakter
Anders ChristensenChef for Blå Kors Genbrug
Tlf:21 12 21 20acn@blaakors.dkThomas Røddik KorneliussenChef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkBilleder
![Over hele landet holder Blå Kors åbent den 27. april og inviterer til Blå Lørdag. Blandt andet i landets måske største genbrugsbutik i Horsens.](/data/images/public/4443536/13802395/121206f2-f328-4b16-bac5-997da193bfc5-w_240.jpg)
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Udsatte børn får ferieoplevelser takket være sommerferiehjælp24.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Blå Kors Danmark har samlet fået 2,2 mio. kroner til sommerferieaktiviteter i hjælpeorganisationens familienetværk og Barnets Blå Hus. Pengene går til sommerlejre og opfølgende aktiviteter, der skal styrke socialt udsatte familiers netværk.
Ny undersøgelse: Hver sjette dansker dropper firmafester pga. alkoholkultur10.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Alkohol fylder for meget til fester og andre sociale arrangementer på arbejdspladser. Så meget, at flere helt undlader at deltage eller går tidligt hjem, viser ny meningsmåling foretaget af Voxmeter for Blå Kors Danmark.
Blå Kors Danmarks ferielejre er blevet et hjertebarn for frivillige6.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hver sommer glæder Rebekka Knudsen og Andreas Nørgård Lodahl sig til at være frivillige på en af Blå Kors’ ferielejre for udsatte børn og unge. De oplever det som meningsfuldt at være med til at give deltagerne gode oplevelser og et tiltrængt pusterum fra en svær hverdag.
Ny kampagne: Flere børn og unge skal have gode ferieoplevelser3.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ferielejre giver børn og unge et tiltrængt frirum. Blå Kors Danmark lancerer en ny kampagne i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som skal samle penge ind til endnu flere ferieoplevelser for børn og unge, der har det svært.
Voldsom vækst: Familienetværk rækker ud til endnu flere familier i nød27.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et øget behov for økonomisk hjælp og trygge fællesskaber betyder, at rekordmange familier opsøger Blå Kors Danmarks familienetværk, som drives i partnerskab med lokale kirker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum