Nordisk hotelkoncept kommer til Danmark

2 mio. Coop-medlemmer får helt nye fordele

Fra venstre; Anton Nyman (Coop Sverige) – Ulrik Hjulmand (Coop Danmark) – Thomas Cæsar (Coop Norge)

Gennem de seneste år har et nyt hotel-univers haft stor succes hos først Coop i Norge og siden Coop i Sverige.

Nu kommer det til Danmark under navnet Medlemshoteller.dk

Fra i dag kan alle to millioner medlemmer af Coop i Danmark opnå 10 procent i bonus på over 750 hoteller i Danmark, Norge og Sverige samt på danskernes mest populære destinationer i Europa. Bonus kan benyttes som betaling i alle Coops butikker og på Coop.dk.
Bag konceptet står virksomheden Digibreaks fra Dublin:

“Gennem flere år har Digibreaks drevet det meget succesfulde HotellPremien sammen med Coop Sverige og Hotelkupp sammen med Coop Norge. Det er derfor en stor glæde for os, at vi får mulighed for at lancere Medlemshoteller.dk sammen med Coop Danmark, så vi nu for første gang er repræsenteret i hele Skandinavien. Den samlede indkøbskraft fra otte millioner Coop-medlemmer på tværs af regionen gør os i stand til at levere ekstraordinære hotel-tilbud til Coop-medlemmerne,” siger adm. direktør James Lenehan, Digibreaks Limited.

Hos Coop Danmark er man også begejstret for aftalen:
”Jeg er egentlig stolt over, at vi indgår det første skandinaviske partnerskab i alliance med Coop i Sverige og Norge. Og så er det endda med en vifte af udvalgte hoteller af høj kvalitet. Vi ved, at gode rejse- og hoteltilbud er noget af det mest attraktive, når vi spørger vores medlemmer,” siger Kommerciel chef i Coop og med ansvar for bl.a. partnerskaber, Ulrik Hjulmand.

Coops medlemmer kan se alle mulighederne og medlemstilbuddene på www.medlemshoteller.dk
Yderligere information: Ulrik Hjulmand 40615800 / Ulrik.hjulmand@coop.dk

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg