2023 blev et rædselsår for skybrudsskader

Antallet af skybrudsskader er ikke set højere i landets forsikringsselskaber siden 2011. Det viser en ny skadesopgørelse fra F&P – forsikrings- og pensionsbranchen. For første gang viser opgørelsen skaderne fordelt pr dag og afslører, at de skyldes især to ekstraordinære skybrud i oktober og november. Det får nu F&P til at kalde på handling og klimaforebyggelse.

F&P: Giv skattefradrag for klimasikring af private boliger18.4.2024 07:02:42 CEST | Pressemeddelelse

Klimaforandringernes voldsomme vejr har kostet danske boligejere oversvømmede boliger for milliarder. Nu foreslår F&P – forsikrings- og pensionsbranchen – at udvide bolig-job-ordningen til at gælde for forebyggende klimaforbedringer af private hjem. Forslaget er blot ét af mange i branchens netop offentliggjorte bud på en samlet plan for klimasikring på nationalt, kommunalt og privat niveau.