Apollo Rejser

All Inclusive har toppet

Del

All Inclusive tendensen ser med denne sommer ud til at have toppet. 30 % har på nuværende tidspunkt booket et All Inclusive hotel med afrejse i juni, juli eller august mod 35 % sidste år. Hotellejligheder, a la carte hoteller* og villaer øger tilsvarende

”Hotelkonceptet All Inclusive med alt betalt på forhånd er vokset eksplosivt de seneste fem år. For 5 år siden bestilte kun 2 % et hotel med All Inclusive, og så kom kulminationen sidste sommer, hvor 35 % rejste på sommerferie med All Inclusive ’på billetten’. Nu ser det ud til, at konceptet har fundet sit naturlige loft, da efterspørgslen er faldet fra 35 % sidste år til 30 % i år, og danskernes interesse for hotellejligheder, a la carte hoteller og villaer tilsvarende er øget. Dette målt på ferier med afrejse i juni, juli og august”, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

All Inclusive vil fortsat være mere udbredt, når danskerne tager på sol- og badeferie i løbet af vinteren, da All Inclusive hoteller er i overtal på oversøiske rejsemål, i særdeleshed mod vest.

”Det var ventet, at efterspørgslen på All Inclusive ville stabilisere sig inden for en overskuelig årrække. All Inclusive konceptet har et naturligt loft, og da finanskrisen er passé, er danskerne ikke bange for at bruge flere penge på deres sommerferie. All Inclusive vælges typisk af danskere, der vil kontrollere rejsebudgettet, og som synes, det er komfortabelt med All Inclusive. Mens en sommerferie i hotellejlighed, på et hotel uden All Inclusive eller i villa oftest ønskes af dem, for hvem det er afgørende at komme rundt på destinationen, spise på lokale restauranter, købe lokale råvarer og kokkerere ’hjemme’, få en kulturel oplevelse eller prøve strande, som ikke nødvendigvis ligger nedenfor hotellet. Der er tale om to forskellige sæt af præferencer”, slutter Rikke Koks Andreassen. 

Hvad gælder Apollos 1600 hoteller verden over, tilbydes både All Inclusive, hotellejligheder, hoteller uden All Inclusive og villaer på alle destinationer. All Inclusive er dog som hotelkoncept så godt som ikke eksisterende i Thailand.

 *a la carte hoteller har restauranter og barer, men tilbyder ikke All Inclusive. 

Nøgleord

Kontakter

Glenn Bisgaard
glenn.bisgaard@apollorejser.dk

Om Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Tour Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.

Følg pressemeddelelser fra Apollo Rejser

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Apollo Rejser

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye