All Inclusive udelukker ikke lokale madoplevelser, siger danskerne

Danskerne er stadigvæk begejstrede for All Inclusive, når sommerferieplanerne lægges, men vi ønsker i stigende grad at supplere alt-i-en-feriepakken med udsøgte, lokale madoplevelser. Tyrkiet er blandt de lande, hvor All Inclusive interessen stadig er stor
All Inclusive deler mere end nogensinde vandene, viser en landsdækkende undersøgelse, som understøttes af det faktuelle salgsmønster på sommerrejserne. En stor gruppe, hovedsageligt børnefamilier med mindre børn, sværger stadigvæk til konceptet, mens par og børnefamilier med større børn mere og mere søger hoteller uden All Inclusive – eller blot ikke tilkøber All Inclusive, som på mange hoteller er valgfrit. I Tyrkiet er All Inclusive fx meget populært denne sommer.
”All Inclusive har som fænomen haft en kometkarriere. Konceptet kom for 10 – 15 år siden fra Caribien, og fra at 5 % af danskerne tilvalgte det i starten, ligger tallet nu på mellem 30 og 45 %, alt efter om der er tale om vinter- eller sommersæson. Denne sommer viser imidlertid, at All Inclusive mere end nogensinde deler vandene. Hver femte dansker overvejer eller planlægger at bo med All Inclusive på deres sommerferie, og det er et lavere niveau, end vi har set i en årrække. 42 % af de adspurgte vil hellere ud at møde lokalbefolkningen end bruge al tiden på resortet, viser en landsdækkende undersøgelse. Til gengæld er All Inclusive i Tyrkiet mere populært end nogensinde”, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.
Der spises mere og mere uden for resortet – også når man har All Inclusive
Undersøgelsen viser også, at danske børnefamilier spiser mere og mere uden for resortet, også når de har All Inclusive med i feriepakken. 7 ud af 10 danskere, der benytter All Inclusive, spiser således middag udenfor resortet flere gange i løbet af ferieugen som supplement til resortets egne madtilbud. Det er typisk middagen, hvilket 71 % svarer, der i løbet af ugen også indtages på restauranter i lokalmiljøet. Kun 3 % spiser dog morgenmad uden for resortet.
”All Inclusive er praktisk, og det er nemt at styre rejsebudgettet på den måde. Når det er sagt, er der ingen tvivl om, at vi som rejseselskab hylder den seneste udvikling blandt danskerne. All Inclusive er kommet for at blive, men at flere og flere på ferien opsøger lokalmiljøet med alt, hvad det byder på, ikke mindst fantastiske mad- og vinoplevelser, er kærkomment. Ferieindtrykkene bliver langt mere nuancerede og giver et mere helt billede af den verden, vi er en del af, og samtidig nyder lokalområdet godt af vores tilstedeværelse og økonomiske bidrag”, slutter Rikke Koks Andreassen.
Hvilke måltider spises bl.a. uden for resortet, når danskerne er på All Inclusive ferie
- Middag: 71 %
- Frokost: 50 %
- Mellemmåltider: 29 %
- Morgenmad: 3 %
For mere information:
Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef Apollo Danmark, mobil: 22201340
Nøgleord
Kontakter
Glenn Bisgaard
glenn.bisgaard@apollorejser.dk
Om Apollo Rejser
Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Tour Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.
Følg pressemeddelelser fra Apollo Rejser
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Apollo Rejser
Apollo Sports åbner nyt hotel på det græske fastland26.6.2025 08:54:00 CEST | Pressemeddelelse
Rejsearrangøren udvider sit fokus med endnu et dedikeret sportshotel, som bliver det fjortende af sin slags. Denne gang i Paleros-bugten på Grækenlands vestkyst.
Apollo lancerer rejser til Zanzibar24.6.2025 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Palmer, kultur og krydderiplantager. Denne vinter kan rejsen gå til eventyrlige Zanzibar med Apollo.
Flere vælger charter i urolige tider22.4.2025 08:53:00 CEST | Pressemeddelelse
Apollo oplever en stigning på 20 procent i antallet af nye charterrejsende sammenlignet med sidste år. Det er ikke en tilfældighed, lyder det fra rejsearrangøren.
Apollo udvider med flere rejser til charmerende Porto10.4.2025 09:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Apollo styrker sit fokus på Portugal og tilbyder nu fleksible rejser til Porto – en by, hvor strandliv, kunst, gastronomi, arkitektur og fodbold smelter sammen.
Fem grunde til, at rekordmange vælger Grækenland som årets sommerdestination7.4.2025 08:47:00 CEST | Pressemeddelelse
Apollo melder om en stigning på hele 20 % i salget af rejser til Grækenland denne sommer. Og det er næppe tilfældigt. At Grækenland føles trygt at rejse til, er ifølge rejsearrangøren blot en af forklaringerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum