Ny kommerciel direktør i 365discount

Coop henter direktør fra Lidl

Rasmus Pape er ansat som ny kommercielle direktør for 365discount. Han kommer med mere end 18 års erfaring inden for discount og detailhandel, hvor han de seneste år har haft titlen som indkøbs- og marketingdirektør hos Lidl Danmark.

Rasmus Pape, 48 år, tiltræder 1. august, hvor han også får ansvaret for 365discounts marketingafdeling.

”Jeg er meget begejstret for min fremtid sammen med 365discount. Discountbranchen har altid ligget mit hjerte nært, og jeg har siden 365discounts begyndelse fulgt dem på deres spændende mission. Derfor er det en stor glæde snart at træde ind i min nye rolle,” siger Rasmus Pape.

Kædedirektør hos 365discount, Michael Tilsted, siger om Rasmus Pape i teamet:

”Det er en stor glæde at kunne byde Rasmus velkommen til 365discount. Han bringer en kombination af dyb faglig ekspertise og menneskelig indsigt til 365discount. Det er nogle kvaliteter, der stemmer overens med vores: Mod til at gøre en forskel og vores kerneværdier om ejerskab, ordentlighed og god energi.”

Indtil Rasmus Papes officielle tiltrædelse 1. august vil HR Chef for 365discount, Thomas Larsen, varetage rollen som interim kommerciel direktør.

Yderligere information: Kædedirektør Michael Tilsted, michael.tilsted@coop.dk

Vedhæftet til fri brug: Foto af Rasmus Pape

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg