Viborg Bibliotekerne

Forfatteraften med Annette Bjergfeldt i Gudenåhuset i Bjerringbro

Forfatter Annette Bjergfeldt kommer til Bjerringbro d. 22. april, hvor hun vil fortælle om tro, håb og skøre familier med udgangspunkt i sine to fantastiske romaner ”Højsangen fra Palermovej” og ”Mr. Saitos Rejsebiograf”

Forfatter Annette Bjergfeldt
Forfatter Annette Bjergfeldt Sif Meincke

"Mr. Saitos Rejsebiograf" er en uimodståelig odyssé om livsvilje, hjerterytmer og en fiskerdreng med rav i øjnene. Om søpapegøjer, løbske tangosko og kærlighed i alle størrelser. Første sætning lyder således: "Jeg blev undfanget på et dansegulv i Buenos Aires i 1927".

Den unge, smukke og oprørske mor, Fabiola, samt - som antydet - tango og sko er væsentlige ingredienser i bogen. Mor og datter tvinges til at flygte ud af Argentina og havner på en forblæst ø i Nova Scotia i Canada, blandt fiskere og andet godtfolk, et lille samfund, som ser frem til at Mr. Saitos rejsebiograf kommer forbi og giver kulturelle glimt fra verden.

Om at vove pelsen
Annette Bjergfeldts debutroman ”Højsangen fra Palermovej”, er anmelderrost og udgivet på 19 sprog. Forfatteren fortæller blandt andet om familier og længslen efter at høre til. Om at kurtisere tilfældet og vove pelsen, for ellers går lykken lige forbi.

"Vi ser frem til en uforglemmelig aften i selskab med Annette Bjergfeldt og hendes inspirerende fortællinger", lyder det fra Mette Bech Kristiansen fra Viborg Bibliotekerne.

Foredraget finder sted mandag den 22. april kl. 19.00 i Gudenåhuset, Bjerringbro Bibliotek. Billetter à 75 kr. købes på viborgbib.dk.

Mette Bech Kristiansen, Viborg Bibliotekerne
mbk@viborg.dk, 87873560, 87873434