God påske på Kattegat

Molslinjen kan nu sætte to streger under færgernes præstationer i den netop overståede påskeuge. Påsken på Kattegat blev bedre end sidste år og antallet af biler og passagerer var tæt på rekorden i post-corona-året, 2022.

Molslinjen hurtigfærger over Kattegat har haft en god påske. Det viser tallene, som er tæt på rekorderne fra 2022.

Molslinjen har netop færdiggjort opgørelsen over trafikken i den forgangne påskeuge. Tallene viser en god påske, som på overførte biler var bedre end sidste år – og tæt på rekorderne fra 2022.

Påskeugen er i opgørelsen lavet fra onsdag før påske til og med anden påskedag i går mandag.

Hurtigfærgerne havde tilsammen 26.100 biler med frem og tilbage i påsken – og de biler transporterede i alt 85.579 passagerer. Det er seks procent flere biler og fire procent flere passagerer end sidste års påske, som havde fordelen af at ligge senere i april.

Påsken i 2022 er stadig den påske, som Molslinjen kigger tilbage på, når det handler om rekorder. I 2022 lå påsken midt i april. Her rejste 93.163 passagerer frem og tilbage, mens vogndækkene fandt plads til 30.089 biler.

Om Molslinjen

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. I 2023 overtog Molslinjen det Helsingborgbaserede rederi, ForSea, med ruten mellem Helsingør og Helsingborg. Ruten er senere blevet omdøbt til Øresundslinjen. Tilsammen har færgerne mere end 15 millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.

Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1800 medarbejdere. Mere info: www.molslinjen.dk