Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.

Det er stadig svært for mange familier at få pengene til at løbe rundt. Det oplever man hos Blå Kors, der driver familienetværk rundt omkring i Danmark. Især i højtider som påsken er det ekstra udfordrende for trængte familier. Derfor gør samarbejdet mellem dagligvarekæden Lidl og Blå Kors igen i år en stor forskel.
I fællesskab sikrer de, at overskudsmaden fra mere end 25 af Lidls butikker, som holder lukket over påsken, kommer trængte familier til gode. Maden, som ofte er i overskud, kan være alt lige fra frugt og grøntsager til mejeriprodukter og brød.
”Samarbejdet med Blå Kors er ekstremt meningsfuldt, da vi sammen kan hjælpe nogle af de mest trængte familier. Gennem vores partnerskab har vi mulighed for at levere overskudsmad fra vores butikker, hvilket både kan forsøde højtiden lidt og samtidig mindske madspild. Igen i år vil vi i Lidl gerne takke Blå Kors og de mange frivillige for deres dedikation og det store arbejde, de udfører,” fortæller Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl.
Et af Familienetværkene er Familienetværket Holbæk, der drives i samarbejde mellem Blå Kors og Holbæk Frikirke, som har kontakt til en lang række økonomisk trængte familier i byen.
“Vi er rigtig glade for, at Lidl igen vil donere deres overskudsmad til Familienetværket Holbæk. Vi har en trofast flok frivillige, som sent onsdag aften og torsdag morgen fordeler maden i indkøbsposer, så flest muligt får gavn af den. Det er en stor hjælp for familier og enlige, at de får en pose mad til påsken. De tidligere gange, vi har samarbejdet med Lidl om dette, har der fra deltagerne lydt stor taknemmelighed og glæde over at modtage lidt ekstra mad til påsken,” siger Majbrit Strange, som er leder af Familienetværket Holbæk.
Onsdag den 27. marts afhenter frivillige fra de forskellige familienetværk den overskydende mad fra Lidl, som derefter uddeles til trængte familier i de respektive byer.
Disse Blå Kors-tilbud henter overskudsmad i Lidls butikker onsdag d. 27. marts.
- Barnets Blå Hus i Frederikshavn
- Barnets Blå Hus i Slagelse
- Blå Kors Varmestue i Herning
- Familienetværket Dronninglund
- Familienetværket Esbjerg
- Familienetværket Frederikshavn
- Familienetværket Friends & Family på Frederiksberg
- Familienetværket Haderslev
- Familienetværket Hjørring
- Familienetværket Holbæk
- Familienetværket Langeland
- Familienetværket Middelfart
- Familienetværket Odense
- Familienetværket Ringsted
- Familienetværket Roskilde
- Familienetværket Rønne
- Familienetværket Aalborg SV
- Værestedet Den Blå Oase i Aabenraa
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkThomas Røddik KorneliussenKommunikationschefTUBA Danmark og Blå Kors Danmark
Tlf:+45 26 20 20 46trk@blaakors.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum