Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.

Det er stadig svært for mange familier at få pengene til at løbe rundt. Det oplever man hos Blå Kors, der driver familienetværk rundt omkring i Danmark. Især i højtider som påsken er det ekstra udfordrende for trængte familier. Derfor gør samarbejdet mellem dagligvarekæden Lidl og Blå Kors igen i år en stor forskel.
I fællesskab sikrer de, at overskudsmaden fra mere end 25 af Lidls butikker, som holder lukket over påsken, kommer trængte familier til gode. Maden, som ofte er i overskud, kan være alt lige fra frugt og grøntsager til mejeriprodukter og brød.
”Samarbejdet med Blå Kors er ekstremt meningsfuldt, da vi sammen kan hjælpe nogle af de mest trængte familier. Gennem vores partnerskab har vi mulighed for at levere overskudsmad fra vores butikker, hvilket både kan forsøde højtiden lidt og samtidig mindske madspild. Igen i år vil vi i Lidl gerne takke Blå Kors og de mange frivillige for deres dedikation og det store arbejde, de udfører,” fortæller Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl.
Et af Familienetværkene er Familienetværket Holbæk, der drives i samarbejde mellem Blå Kors og Holbæk Frikirke, som har kontakt til en lang række økonomisk trængte familier i byen.
“Vi er rigtig glade for, at Lidl igen vil donere deres overskudsmad til Familienetværket Holbæk. Vi har en trofast flok frivillige, som sent onsdag aften og torsdag morgen fordeler maden i indkøbsposer, så flest muligt får gavn af den. Det er en stor hjælp for familier og enlige, at de får en pose mad til påsken. De tidligere gange, vi har samarbejdet med Lidl om dette, har der fra deltagerne lydt stor taknemmelighed og glæde over at modtage lidt ekstra mad til påsken,” siger Majbrit Strange, som er leder af Familienetværket Holbæk.
Onsdag den 27. marts afhenter frivillige fra de forskellige familienetværk den overskydende mad fra Lidl, som derefter uddeles til trængte familier i de respektive byer.
Disse Blå Kors-tilbud henter overskudsmad i Lidls butikker onsdag d. 27. marts.
- Barnets Blå Hus i Frederikshavn
- Barnets Blå Hus i Slagelse
- Blå Kors Varmestue i Herning
- Familienetværket Dronninglund
- Familienetværket Esbjerg
- Familienetværket Frederikshavn
- Familienetværket Friends & Family på Frederiksberg
- Familienetværket Haderslev
- Familienetværket Hjørring
- Familienetværket Holbæk
- Familienetværket Langeland
- Familienetværket Middelfart
- Familienetværket Odense
- Familienetværket Ringsted
- Familienetværket Roskilde
- Familienetværket Rønne
- Familienetværket Aalborg SV
- Værestedet Den Blå Oase i Aabenraa
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkThomas Røddik KorneliussenKommunikationschefTUBA Danmark og Blå Kors Danmark
Tlf:+45 26 20 20 46trk@blaakors.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.
Begræns tilgængeligheden af tobaks- og nikotinprodukter: Nye tal viser opbakning til regeringens seneste udmelding28.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Regeringens udmelding om at begrænse antallet af salgssteder for tobak og nikotinprodukter vækker stor opbakning i befolkningen, viser en ny undersøgelse. Lidl Danmark, som allerede har 24 tobaks- og nikotinfrie butikker, hilser udmeldingen velkommen og opfordrer til handling i hele branchen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum