Receptionschef bliver årets Æble blandt 6000 medarbejdere

43-årige Kirstine Ellegaard, der er receptionschef på PFA Pensions (PFA) hovedkontor på Østerbro i København, er netop blevet kåret til årets Æble i ISS Danmark 2023. Anerkendelsen får hun for sin pligtopfyldenhed, sin evne til at gøre en forskel i hverdagen og skabe gode serviceøjeblikke for PFA’s medarbejdere.

Årets Æble er netop blevet kåret i servicevirksomheden ISS, hvilket er ISS’ betegnelse for årets medarbejder.

Kirstine Ellegaard, der til dagligt bor i Greve, har igennem det meste af sit arbejdsliv beskæftiget sig med service i hotel- og restaurationsbranchen, inden hun for halvandet år siden kom til ISS, hvor hun arbejder som receptionschef på PFAs hovedkontor i København.

Service fylder derfor stadig meget i hverdagen, når Kirstine Ellegaard møder mange af PFA’s medarbejdere, med smil, overskud og en hjælpende hånd. For hende er det særligt vigtigt, at PFA’s medarbejdere føler sig trygge og anerkendt, når de møder ind på kontoret, så de kan yde deres bedste i hverdagen.

Kirstine Ellegaard er flere gange i løbet af sin korte karriere hos PFA blevet anerkendt af pensionsvirksomheden for sin særlige evne til at skabe gode serviceøjeblikke for PFA’s medarbejdere.

Det betød, at hun i februar sidste år blev månedens Æble. En anerkendelse, som nu også har givet Kirstine Ellegaard den fornemme hæder som årets Æble i ISS Danmark, der tæller 6.000 medarbejdere.

Ydmyg og stolt

”Jeg er både ydmyg og stolt af, at jeg er årets Æble i ISS, og det er helt fantastisk at få denne anerkendelse. Det betyder meget for mig, at den service jeg udfører, bliver påskønnet af kunden, og jeg kan være en rollemodel for mine mange kolleger i ISS. Jeg ville ønske, at jeg kunne dele denne pris med mine kolleger på PFA, som jeg ikke havde fået uden dem,” siger Kirstine Ellegaard og uddyber:

”ISS er et helt fantastisk sted at arbejde med mange udviklingsmuligheder og skønne kolleger. Samtidig vil jeg også gerne sige tak til PFA, som er et super arbejdssted, hvor de giver mulighed for, at vi kan skabe gode serviceoplevelser for dem.”

Hos Jacob Ringsing Jensen, der er chef for HR Service i PFA, er der stor glæde over, at årets medarbejder arbejder hos dem og, at det netop er Kirstine Ellegaard, der opnår den fine anerkendelse som årets Æble i ISS Danmark.

”Det er helt fantastisk, at årets medarbejder i ISS Danmark arbejder hos os. Kirstine gør en stor forskel i hverdagen for vores medarbejdere. Det starter med et smil, når de kommer ind på arbejdspladsen, og hun er altid hjælpsom og meget pligtopfyldende, så kæmpestort tillykke med den fine hæder til Kirstine,” siger han.

”Kirstine er en exceptionel servicesjæl, som flere gange er blevet anerkendt af kunden for sine gode serviceoplevelser, som hun hver dag leverer med stor dedikation og passion. Hun er indbegrebet af den servicekultur, vi i ISS gerne vil være kendt for, hvor vi skaber gode serviceøjeblikke og er med til at gøre en forskel i hverdagen for vores kunder og deres medarbejdere. Det er en stor fornøjelse at have kolleger som Kirstine, som brænder for at gøre en ekstra indsats, og som skaber glæde hos vores kunder,” siger Henrick Berendtsen, CEO i ISS Danmark.

Èn af fem finalister til ISS’ globale Apple Award

Udover at Kirstine vinder titlen som årets Æble i Danmark, er hun også blevet udvalgt af ISS Group som én af de fem finalister til ISS’ globale Apple Award – det vil sige årets Æble på tværs af hele ISS.  En pris, som uddeles på ISS’ globale lederkonference (GLC) i april.

Med anerkendelsen som årets Æble i ISS Danmark følger også et rejsegavekort på 25.000, som Kirstine vil bruge på rejse med familien til en destination, hvor der er sol og varme.