Bellagroup A/S

CIFFs “One Copenhagen”-ambition bliver til virkelighed i 2024

Del

CIFF - Copenhagen International Fashion Fair sætter ny fart på vækstplanerne med at samle de stærkeste brands inden for mode og livsstil i én messeplatform.

Foto: CIFF
Foto: CIFF

“Danmark er muligvis et lille land, men vi er en stor modenation og en af de vigtigste spillere på den internationale scene,” konstaterer direktør for CIFF, Sofie Dolva, der nu øger ambitionerne for messeplatformens fremtid. Under modeugen i februar beviste det nye, udvidede messeformat, at branchen er stærkest når den står sammen, og det har vakt opsigt - både herhjemme og internationalt.

En af den danske modes absolutte sværvægtere, Bestseller, tilslutter sig nu også CIFFs messeplatform, og tager deres over 20 brands med, såsom Jack & Jones, ONLY, Vero Moda, Pieces og Selected Homme/Femme, som bliver solgt i mere end 2.700 detailbutikker i 50 lande.

“One Copenhagen” handler om at skabe ét samlet, moderne og internationalt handelscentrum for skandinavisk og international mode, hvilket er helt i tråd med Bestsellers ambitioner, og Danmarks største modevirksomhed ser frem til at bidrage til oplevelsen, når One Copenhagen løber af stablen til august.

ONE COPENHAGEN

”CIFF har, i en ellers svær tid, formået at samle branchen omkring én messe – noget, der har været efterspurgt længe og som allerede under sidste modeuge viste sig at være en stor succes. Det er en kæmpe gevinst for branchen,” fortæller Cecilie Thorsmark, adm. direktør i Copenhagen Fashion Week.

“Jeg ser frem til at fortsætte samarbejdet med CIFF – samt organisationerne DM&T og MERK – om at skabe en modeuge, som vores internationale gæster, den lokale presse, modebranchen og København i sin helhed får mest muligt ud af.”

Thomas Klausen, adm. direktør i Dansk Mode & Textil, tilføjer:

”Sidste sommer bakkede alle 100% op omkring den Københavnske modeuge i august, og efter en succesfuld modeuge i januar, blev det igen bevist, at vi er stærkest, når vi står sammen. Nu ser vi frem mod sommeren, hvor vi ved, at Copenhagen Fashion Week og CIFF igen vil skabe en inspirerende, innovativ og endnu mere travl modeuge til gavn for hele branchen”.

INTERNATIONALE TILTAG

CIFF samler ikke alene alle brands under den Københavnske modeuge, men bygger også bro til mode-metropoler i resten af verden. CIFF har således indgået et strategisk partnerskab med brancheorganisationen The Council of Fashion Designers of America (CFDA) i USA, for at udvide udstillingsvinduet for skandinaviske brands i forbindelse med New York Fashion Week.

Derudover fortsættes partnerskabet “Scandinavian Manifesto” på Pitti Uomo i Firenze, og et nyt partnerskab er indledt med arrangørerne af modeugen i Milano.

”Det sidste års tid har vores fokus været på at skabe et stærkt fællesskab og en unik platform, hvor danske brands ikke kun bliver repræsenteret to gange om året, men i stedet indgår i frugtbare parløb med de største internationale spillere,” forklarer Sofie Dolva.

“Måden vi gør det på, er ved at have 360 graders partnerskaber i løbet af året, og fortsat nære samarbejder med de mest toneangivende modebyer i verden. Derfor er vi også enormt stolte af at kunne fortælle, at vi igen i år har et partnerskab med CFDA i New York,i forlængelse af deres modeuge, samt for første gang vil samarbejde med Camera Showroom i Milano.”

FAKTA

  • Udgave nr. 63 af CIFF – Copenhagen International Fashion Fair finder sted i Bella Center Copenhagen d. 7.-9. august 2024. Messen finder som altid sted under Copenhagen Fashion Week, der til sommer løber fra d. 5.-9. august.
  • Under CIFF 62 i januar/februar 2024 oplevede CIFF en udstillervækst på 20% i forhold til året før med i alt mere end 1.000 brands fra Danmark, Skandinavien og udlandet. Samtidig voksede udstillingsarealet med 30% til én samlet showcase på over 26.000 m2. Dertil blev de permanente showrooms rebrandet under navnet CIFF Village.

  • Der var 17.000 besøgende under CIFF 62, hvoraf mere end 350 af disse er internationale indkøbere inviteret til København som led i en millioninvestering under CIFF’s ”hosted buyer concierge program”, som hvert år driver handel og interesse for dansk mode og Copenhagen Fashion Week som helhed.

  • Til august vil besøgende kunne se en stigning i tyske brands, deriblandt præsentation af projektet NEudeutch med Julian Darnov i spidsen. Projektet er et af flere led til at bygge oven på fundamentet med endnu flere tyske brands, indkøbere, samt et tættere partnerskab med handelsmagasinet TextilWirtschaft.

  • CIFF har åbnet op for ansøgninger til deres concierge program, som sidste gang bestod af 350 håndplukkede pressefolk, indkøbere og branchefolk fra hele verden, som blev fløjet til den Københavnske modeuge. Til de kommende sæsoner vil der derfor blive fokuseret i højre grad til Asien, Canada og Sydeuropa. 

For yderligere information, interview eller billeder kontakt: Rebecca Laudrup på resv@ciff.dk

Nøgleord

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Internationale brands strømmer til dansk modemesse27.6.2024 09:12:14 CEST | Pressemeddelelse

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato. Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag. CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov10.6.2024 07:42:50 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024. Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden. "Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet

CIFF annoncerer showcases på det italienske marked til Pitti Uomo og Milan Fashion Week som en del af 2024 International Program28.5.2024 09:11:31 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af deres 2024 International Program annoncerer Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) showcases på det italienske marked forud for CIFF 63rd Edition i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august. CIFFs International Program viderefører diskursen omkring Skandinaviens voksende globale rolle inden for mode og tøjindustrien ved at showcase det bedste af regionens kreativitet og brands, skabe rum for mulige samarbejder og udvekslinger samt signalere en ny æra af international ambition med København i hjertet. Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo og CIFF’s debut showcase under Milan Fashion Week – med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana – indgår som en del af CIFFs fremtidige strategiske mål for at opretholde igangværende forbindelser med den globale industri og fysiske tilstedeværelse de steder, hvor forretningen opstår gennem nøglemarkeder og den verdensomspændende modekalender. “Italien er en af verdens bedste fashion markedspladser, og CIFF er stolte af a

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye