CIFFs “One Copenhagen”-ambition bliver til virkelighed i 2024
CIFF - Copenhagen International Fashion Fair sætter ny fart på vækstplanerne med at samle de stærkeste brands inden for mode og livsstil i én messeplatform.
“Danmark er muligvis et lille land, men vi er en stor modenation og en af de vigtigste spillere på den internationale scene,” konstaterer direktør for CIFF, Sofie Dolva, der nu øger ambitionerne for messeplatformens fremtid. Under modeugen i februar beviste det nye, udvidede messeformat, at branchen er stærkest når den står sammen, og det har vakt opsigt - både herhjemme og internationalt.
En af den danske modes absolutte sværvægtere, Bestseller, tilslutter sig nu også CIFFs messeplatform, og tager deres over 20 brands med, såsom Jack & Jones, ONLY, Vero Moda, Pieces og Selected Homme/Femme, som bliver solgt i mere end 2.700 detailbutikker i 50 lande.
“One Copenhagen” handler om at skabe ét samlet, moderne og internationalt handelscentrum for skandinavisk og international mode, hvilket er helt i tråd med Bestsellers ambitioner, og Danmarks største modevirksomhed ser frem til at bidrage til oplevelsen, når One Copenhagen løber af stablen til august.
ONE COPENHAGEN
”CIFF har, i en ellers svær tid, formået at samle branchen omkring én messe – noget, der har været efterspurgt længe og som allerede under sidste modeuge viste sig at være en stor succes. Det er en kæmpe gevinst for branchen,” fortæller Cecilie Thorsmark, adm. direktør i Copenhagen Fashion Week.
“Jeg ser frem til at fortsætte samarbejdet med CIFF – samt organisationerne DM&T og MERK – om at skabe en modeuge, som vores internationale gæster, den lokale presse, modebranchen og København i sin helhed får mest muligt ud af.”
Thomas Klausen, adm. direktør i Dansk Mode & Textil, tilføjer:
”Sidste sommer bakkede alle 100% op omkring den Københavnske modeuge i august, og efter en succesfuld modeuge i januar, blev det igen bevist, at vi er stærkest, når vi står sammen. Nu ser vi frem mod sommeren, hvor vi ved, at Copenhagen Fashion Week og CIFF igen vil skabe en inspirerende, innovativ og endnu mere travl modeuge til gavn for hele branchen”.
INTERNATIONALE TILTAG
CIFF samler ikke alene alle brands under den Københavnske modeuge, men bygger også bro til mode-metropoler i resten af verden. CIFF har således indgået et strategisk partnerskab med brancheorganisationen The Council of Fashion Designers of America (CFDA) i USA, for at udvide udstillingsvinduet for skandinaviske brands i forbindelse med New York Fashion Week.
Derudover fortsættes partnerskabet “Scandinavian Manifesto” på Pitti Uomo i Firenze, og et nyt partnerskab er indledt med arrangørerne af modeugen i Milano.
”Det sidste års tid har vores fokus været på at skabe et stærkt fællesskab og en unik platform, hvor danske brands ikke kun bliver repræsenteret to gange om året, men i stedet indgår i frugtbare parløb med de største internationale spillere,” forklarer Sofie Dolva.
“Måden vi gør det på, er ved at have 360 graders partnerskaber i løbet af året, og fortsat nære samarbejder med de mest toneangivende modebyer i verden. Derfor er vi også enormt stolte af at kunne fortælle, at vi igen i år har et partnerskab med CFDA i New York,i forlængelse af deres modeuge, samt for første gang vil samarbejde med Camera Showroom i Milano.”
FAKTA
- Udgave nr. 63 af CIFF – Copenhagen International Fashion Fair finder sted i Bella Center Copenhagen d. 7.-9. august 2024. Messen finder som altid sted under Copenhagen Fashion Week, der til sommer løber fra d. 5.-9. august.
- Under CIFF 62 i januar/februar 2024 oplevede CIFF en udstillervækst på 20% i forhold til året før med i alt mere end 1.000 brands fra Danmark, Skandinavien og udlandet. Samtidig voksede udstillingsarealet med 30% til én samlet showcase på over 26.000 m2. Dertil blev de permanente showrooms rebrandet under navnet CIFF Village.
- Der var 17.000 besøgende under CIFF 62, hvoraf mere end 350 af disse er internationale indkøbere inviteret til København som led i en millioninvestering under CIFF’s ”hosted buyer concierge program”, som hvert år driver handel og interesse for dansk mode og Copenhagen Fashion Week som helhed.
- Til august vil besøgende kunne se en stigning i tyske brands, deriblandt præsentation af projektet NEudeutch med Julian Darnov i spidsen. Projektet er et af flere led til at bygge oven på fundamentet med endnu flere tyske brands, indkøbere, samt et tættere partnerskab med handelsmagasinet TextilWirtschaft.
- CIFF har åbnet op for ansøgninger til deres concierge program, som sidste gang bestod af 350 håndplukkede pressefolk, indkøbere og branchefolk fra hele verden, som blev fløjet til den Københavnske modeuge. Til de kommende sæsoner vil der derfor blive fokuseret i højre grad til Asien, Canada og Sydeuropa.
For yderligere information, interview eller billeder kontakt: Rebecca Laudrup på resv@ciff.dk
Nøgleord
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Andet programrul til Copenhagen Gaming Week 2025 afsløret: Stærke navne og unikke oplevelser føjes til line-uppet i vinterferien17.12.2024 14:50:30 CET | Pressemeddelelse
Bella Arena og Bella Center Copenhagen står klar til at tage imod endnu flere af gaming-verdenens største stjerner og de mest efterspurgte aktiviteter indenfor alle genrer af spilkulturen, når Copenhagen Gaming Week løber af stablen d. 13., 14. og 15. februar 2025. Med andet programrul tilføjes nu en lang række publikumsfavoritter, der spænder fra underholdende YouTube-stjerner til gaming-legender og interaktive oplevelser.
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) præsenterer NEUDEUTSCH til den 64. udgave af CIFF i København 28.-30. januar 202516.12.2024 09:59:17 CET | Pressemeddelelse
CIFF er stolte af at annoncere tilbagekomsten af det tyske talentkollektiv NEUDEUTSCH ved messens 64. udgave i København fra 28. til 30. januar 2025. Med afsæt i succesen fra sidste sommers samarbejde viderefører kurator Julian Daynov sin mission om at præsentere spirende designtalenter og skabe international opmærksomhed omkring den kunstneriske vision og det kommercielle potentiale hos nye tyske designere.
Crowne Plaza Copenhagen Towers ansætter Malene Friis som ny General Manager10.12.2024 10:27:31 CET | Pressemeddelelse
Med omfattende international erfaring og direktørerfaring fra en række københavnske hoteller træder Malene Friis pr. 16. december ind som General Manager for IHG-hotellet, der siden 2009 har opbygget en stærk bæredygtighedsfortælling midt i Ørestad. Samtidig træder hun ind i den øverste ledelse af Bellagroup, som driver Crowne Plaza Copenhagen Towers side om side med Bella Center Copenhagen, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel.
Mere sjæl og samvittighed i julegaverne: Indendørs gigantloppemarked udvider med kunsthåndværk i weekenden3.12.2024 11:23:14 CET | Pressemeddelelse
Over halvdelen af alle danskere ønsker at købe eller modtage en genbrugt julegave, viser flere undersøgelser. I en tid, hvor kinesiske lavpriswebshops dominerer, viser en tydelig modbevægelse, at bæredygtig omtanke og ønsket om unikke og personlige gavefortællinger også står stærkt. Det får nu Københavns største indendørs loppemarked i Bella Center til at udvide med et helt nyt område.
Jonas Lilleskov Nielsen tiltræder som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena25.11.2024 09:29:38 CET | Pressemeddelelse
Med en stærk baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena. Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum