Danmarks største træ-influencer indgår partnerskab med Blåkläder

Del

Med 140.000 følgere på Instagram og TikTok er Casper Kjerumgaard en af landets absolut største stemmer, når det handler om at få unge mænd og kvinder ind i håndværksfagene. Ifølge Casper Kjerumgaard er det derfor nærmest et perfekt match, når han fremover skal være ambassadør for Blåkläder Workwear og dermed bliver en del af Blåkläder Family, hvor hans budskaber får et globalt publikum.

Træ-influencer, tømrer Casper Kjerumgaard er blevet en del af Blåkläder Family.
Træ-influencer, tømrer Casper Kjerumgaard er blevet en del af Blåkläder Family.

Med 140.000 følgere på de sociale medier har tømrer Casper Kjerumgaard på få år skabt en unik position, når det gælder budskabet om at få endnu flere unge ind i håndværksfagene. Ingen anden dansk håndværker har den samme følgerskare, og det har gjort Casper Kjerumgaard eftertragtet for nogle af de største producenter af tools til tømrer- og håndværksfagene. Dog har Casper Kjerumgaard specifikt ønsket at blive ny ambassadør for Blåkläder Workwear.

  • Jeg har længe haft et godt øje til Blåkläder. De værdier, de står på, og deres budskaber omkring ansvarlig produktion, høj kvalitet og nærmest livslang levetid på arbejdstøjet er helt i tråd med mine budskaber om kvalitet og stolthed i træfaget. Vi taler samme sprog, og derfor ser jeg meget frem til sammen med Blåkläder og hele deres globale familie af ambassadører at få en endnu større platform for mine budskaber, med den ekstra tyngde, det giver mig at være en del af Blåkläder. Og ja, så elsker jeg også bare at gå i deres arbejdstøj, siger den nyslåede ambassadør Casper Kjerumgaard.   

Blåkläder Workwear har ligesom Casper Kjerumgaard godt fat i de unge med blandt andet DM i Skills som et af de fælles omdrejningspunkter. Casper Kjerumgaard og Blåkläders tætte samarbejde skal imidlertid være med til at øge opmærksomheden omkring behovet for, at endnu flere unge, kvinder ikke mindst, bliver håndværkere.

  • Hvis der er mange drenge, der ikke tør melde ud, at de rent faktisk hellere vil være tømrer eller elektriker end at gå på gymnasiet, så forestil dig lige at være ung kvinde. For dem er det et endnu større valg, da der blot er fire-fem procent kvinder i eksempelvis bygge- og anlægsbranchen. Derfor vil jeg gerne sammen med Blåkläder bruge vores fælles platforme til at tale fagene op, få gjort dem attraktive både i forældrenes og de unges øjne – og også være med til at rokke ved nogle af de forhold i branchen, der ganske enkelt ikke baner vej for at få flere unge kvinder ind i fagene, siger Casper Kjerumgaard.

Danmark står til at mangle godt 100.000 faglærte i 2030, og det er derfor ikke et sekund for tidligt, at endnu flere unge ser mulighederne i en håndværksmæssig uddannelse. Livslønnen for håndværkere stiger støt og roligt, og små ting som eksempelvis arbejdstøj til kvinder, der rent faktisk er designet til kvinder og gravide maver, er noget af det, som gradvist kan være med til at flytte flere unge kvinder over i håndværksfagene. Det er en af grundene til, at Blåkläder også har et partnerskab med Boss Ladies og foreningen Divérs, der netop arbejder for at få flere kvinder ind i håndværksfagene.

  • I Blåkläder har vi et helt team af kvindelige testpiloter, der hjælper os med at designe fremtidens arbejdstøj til kvinder. Det vil vi gerne bruge en hel masse energi på, da det rigtige arbejdstøj er en forudsætning for, at kvinderne føler sig godt tilpas i tøjet og ikke går rundt i mandetøj, der er tre numre for stort. Sammen med Casper Kjerumgaard har vi tænkt os at blive ved og ved med at snakke om både unge kvinder og mænd i håndværksfagene. Vi skal simpelthen have nogle flere til at uddanne sig i de praktiske fag, og derfor er vi både glade for og stolte over, at Casper Kjerumgaard har peget på os som ny samarbejdspartner, siger René Christiansen, Country Manager for Blåkläder Workwear i Danmark, der indtil videre har 150 produkter til kvinder i kollektionen.

Læs mere om samarbejdet her: https://www.blaklader.dk/da/om-os/dette-er-blaklader/venner-og-familie/blaklader-familie/casper-kjerumgaard

Du kan følge Casper Kjerumgaard på de sociale medier her:

Instagram: @casperkjerumgaard

TikTok: @caspercarpenter  

Om Blåkläder

Blåkläder blev grundlagt i den svenske by Svenljunga i 1959, og virksomheden udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sikkerhedsfodtøj til alle professionelle faggrupper inden for håndværksfagene, industrien, transportsektoren, produktion og service. Blåkläder står for kvalitet, holdbarhed og funktionalitet, som virksomheden konstant arbejder med at forbedre. Virksomheden sælger sine produkter i 20 lande, og hovedkontoret ligger fortsat i Svenljunga i Sverige. Blåkläder har sine egne fabrikker i Sri Lanka og Myanmar, mere end 6.000 ansatte og en årlig omsætning på 2,4 mia. svenske kroner. Det gør Blåkläder til en af verdens førende producenter af kvalitetsarbejdstøj og det største brand inden for arbejdstøj i Norden. Læs mere på www.blaklader.com

Om Blåkläder Family

Blåkläder Family tæller mere end 50 håndværkere fra hele verden, som har valgt at repræsentere Blåkläder Workwear i deres liv, hverdag og ved events. Ambassadørkorpset udgør et unikt, internationalt fællesskab på tværs af køn og brancher. Læs mere her.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Samarbejdet mellem Casper Kjerumgaard og Blåkläder Workwear skal blandt andet være med til at få endnu flere unge over i håndværksfagene.
Samarbejdet mellem Casper Kjerumgaard og Blåkläder Workwear skal blandt andet være med til at få endnu flere unge over i håndværksfagene.
Download
Med 140.000 følgere på Instagram og TikTok er Casper Kjerumgaard en af landets absolut største stemmer, når det handler om at få unge mænd og kvinder ind i håndværksfagene. Ifølge Casper Kjerumgaard er det derfor nærmest et perfekt match, når han fremover skal være ambassadør for Blåkläder Workwear og dermed bliver en del af Blåkläder Family, hvor hans budskaber får et globalt publikum.
Med 140.000 følgere på Instagram og TikTok er Casper Kjerumgaard en af landets absolut største stemmer, når det handler om at få unge mænd og kvinder ind i håndværksfagene. Ifølge Casper Kjerumgaard er det derfor nærmest et perfekt match, når han fremover skal være ambassadør for Blåkläder Workwear og dermed bliver en del af Blåkläder Family, hvor hans budskaber får et globalt publikum.
Download

Om Blåkläder

Om Blåkläder

Blåkläder blev grundlagt i den svenske by Svenljunga i 1959, og virksomheden udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sikkerhedsfodtøj til alle professionelle faggrupper inden for håndværksfagene, industrien, transportsektoren, produktion og service. Blåkläder står for kvalitet, holdbarhed og funktionalitet, som virksomheden konstant arbejder med at forbedre. Virksomheden sælger sine produkter i 20 lande, og hovedkontoret ligger fortsat i Svenljunga i Sverige. Blåkläder har sine egne fabrikker i Sri Lanka og Myanmar, mere end 6.000 ansatte og en årlig omsætning på 2,4 mia. svenske kroner. Det gør Blåkläder til en af verdens førende producenter af kvalitetsarbejdstøj og det største brand inden for arbejdstøj i Norden. Læs mere på www.blaklader.com

Følg pressemeddelelser fra Blåkläder Workwear

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Blåkläder Workwear

Kvindelige former kræver specialdesignet arbejdstøj25.8.2021 09:04:00 CEST | Pressemeddelelse

Antallet af kvinder i håndværksfagene er på vej op, og brancheorganisationen Dansk Byggeri forudser, at hele 28 procent af de danske håndværkere i bygge- og anlægsfagene vil være kvinder i 2028. Den strømpil har den svenske producent af bæredygtigt arbejdstøj Blåkläder taget til sig, og virksomheden har derfor gennem nogle år udviklet specialdesignet arbejdstøj til kvinder. Nu udvider Blåkläder kollektionen med endnu mere arbejdstøj, som tager højde for de kvindelige former.

Blåkläder lancerer ortopædiske sikkerhedssko21.6.2021 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse

80 millioner. Så mange skridt tager en håndværker typisk gennem et helt arbejdsliv, og forkerte sikkerhedssko er en af de hyppigste årsager til langvarige slid- og belastningsskader. Den svenske producent af bæredygtigt arbejdstøj, Blåkläder, løfter derfor i dag sløret for en helt ny serie af ortopædiske sikkerhedssko. Skoene beskytter ikke alene mod udefrakommende skader, men har også den særlige egenskab, at de beskytter brugeren mod de langvarige skader, der kan opstå gennem et helt arbejdsliv med hårde overflader, skarpe genstande, kraftige tryk og langvarigt slid.

Nye sikkerhedssko fra Blåkläder beskytter mod langvarige slid- og belastningsskader27.5.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

80 millioner. Så mange skridt tager en håndværker typisk gennem et helt arbejdsliv, og forkerte sikkerhedssko er en af de hyppigste årsager til langvarige slid- og belastningsskader. Den svenske producent af bæredygtigt arbejdstøj, Blåkläder, løfter derfor i dag sløret for en helt ny serie af sikkerhedssko. Skoene beskytter ikke alene mod udefrakommende skader, men har også den særlige egenskab, at de beskytter brugeren mod de langvarige skader, der kan opstå gennem et helt arbejdsliv med hårde overflader, skarpe genstande, kraftige tryk og langvarigt slid.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye