Spanske rødvine nyder stor popularitet

Foto : Pexels

Spanske vine er blevet en tiltagende populær kategori, hvor mange danskere vil kigge direkte efter en spansk rødvin, når de skal købe ind til middagen. Der er mange grunde til det, men én af dem er den særlige smag, som spanske vine har.

Området og det klima, hvor vinen dyrkes, påvirker smagen betydeligt. Dette har mange danskere fået øjnene op for, hvilket betyder, at forbrugerne i højere grad går efter særlige lande og områder.

Spanien har flere vinklassifikationer

Når det gælder de spanske vine, er der hele fem forskellige klassifikationer. Heriblandt de meget populære Denominacion de Origen Calificada, D.O.C., og Denominacion de Origen, D.O.
Når det gælder spansk rødvin, er dette en garanti for kvalitet, men der er heller ikke mange typer af spansk rødvin, der får dette kvalitetsstempel.

En tredje klassifikation er Vino de la Tierra, som er en del mere udbredt, eftersom den er mindre restriktiv, hvad angår druesorter og metoden, der benyttes til produktionen. På denne måde kan flere forskellige typer af spansk rødvin passe under denne klassifikation.

Hvis du leder efter lettere (og billigere) varianter af spanske vine, kan du med fordel gå efter Vino de la Mesa. Denne klassifikation peger på de mere hverdagsagtige vine og svarer til dem, som drikkes mere i dagligdagen i Spanien.

Du kan også kigge imod Vino de Pago, som er en klassifikation af spansk rødvin, der betegner individuelle vingårde.

Hos Philipson Wine finder du mange typer af spanske vine

Philipson Wine har i mange år kørt med udsagnet: "Nyd vores udvalg af spanske rødvine" – og med god grund. Philipson Wine tilbyder nogle af de bedste spanske vine på markedet til favorable priser, så alle danskere kan være med.
Her kan du få mulighed for at opleve en spansk rødvin i særklasse til dit næste måltid, uanset om du sidder med familien, eller du er vært for et selskab for vennerne.

På webshoppen kan du få alle de kendte spanske vine og smage dig frem blandt de mange gode druesorter fra området. Hvis du mangler hjælp til at orientere dig i de mange vine af god kvalitet, kan du altid forhøre dig hos fagpersonalet hos Philipson Wine og få rådgivning til at vælge blandt det store sortiment.

Philipson Wine forsøger altid at købe de bedste varianter ind på markedet, så måske har de spanske vin på hylderne, som du endnu ikke har prøvet?

Støtte og omsorg ved livets afslutning10.4.2024 11:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Når en elsket person går bort, kan det en være både udfordrende og følelsesmæssigt belastende tid at stå i for både familie, venner og andre pårørende. For ikke nok med at der er en stor sorg, der skal bearbejdes og tages hånd om, og der skal uddeles en masse trøst, så er det også en tid, der er fyldt med praktiske beslutninger blandt andet i forhold til den sidste rejse og det sidste farvel. Og det er netop de øjeblikke af både sorg og tab, at bedemænd spiller en vigtig rolle i at yde støtte, vejledning og ikke mindst praktisk assistance i forhold til at planlægge en begravelse eller en bisættelse. Men ved du, hvor meget hjælp en bedemand kan yde? Derfor er det vigtigt at finde den rette hjælp En dygtig bedemand, som for eksempel en bedemand i København, er trænet i at hjælpe familier gennem den måske mest vanskelige proces, de nogensinde vil komme til at stå overfor i deres liv. Det er den, der har med planlægningen og udførelsen af en begravelse eller bisættelse samt eventuel efterf

Sundheden og bekvemmeligheden ved online bestilling af fiskekasser8.4.2024 19:30:41 CEST | Pressemeddelelse

I Danmark vinder fiskekasser og skaldyrskasser stadig større indpas i hjemmekøkkenerne, drevet af et voksende ønske om at nyde sund, frisk og varieret kost. Sundhedsstyrelsen anbefaler at spise mindre kød og i stedet vælge bælgfrugter og fisk, hvilket er en tendens, som Hanstholm Fisk & Skaldyr gerne vil gøre det nemmere for danskerne at følge. Ved at tilbyde et bredt udvalg af nøje sammensatte fiskekasser, som leveres direkte til døren, opfylder Hanstholm Fisk & Skaldyr dette behov. Med fiskekasserne, som bl.a. er sammensat af den kendte kok Rasmus Vognsen fra Masterchef, tilbydes der en nem og bekvem måde at få adgang til kvalitetsfisk og -skaldyr på, uanset anledningen. Fra store begivenheder til en hyggelig fredagaften, er der en fiskekasse for enhver smag. Den stigende popularitet af fiskekasser kan også tilskrives det moderne livs tempo, hvor tiden ofte er knap, og ønsket om bekvemmelighed står højt på ønskelisten. Online bestilling gør det muligt at planlægge måltiderne forud og