PTC

Jabra bruger PTC Creo til at skubbe grænserne for innovative designs

Moderne headsets er baseret på uhyre komplekse, organiske designs. I bestræbelserne på at sikre den bedst mulige brugeroplevelse bruger Jabra avanceret CAD-modellering til at skubbe de teknologiske grænser.

Der var engang, hvor et headset var et forholdsvist enkelt design, som var lige til at gå til for både designer og ingeniør.

Men Jabras headsets er i dag baseret på superorganiske og meget mere komplekse designs med så få lige linjer som overhovedet muligt. Derfor beror Jabra, en af verdens førende udviklere og producenter af headsets og hovedtelefoner, sig på PTC’s CAD-løsning Creo til konstant at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre rent designmæssigt i bestræbelserne på at sikre brugeren den bedst mulige oplevelse.

”Designkravene stiger hele tiden, og vi ville ikke være i stand til at lave de her uhyre komplekse organiske designs uden hjælp fra PTC Creo og de muligheder, det giver i forhold til at lave eksempelvis meget komplekse overflademodelleringer,” siger Claus Ellegaard Madsen, Senior Mechanical Engineer, hos GN, der står bag Jabra-brandet.

En meget mere smidig proces
Jabra er et af verdens førende brands inden for professionelle headsets, og det skyldes ikke mindst kombinationen af et blødt, organisk design, gode materialer og innovative, teknologiske løsninger.

Alle Jabra-designs undfanges på GNs hovedkvarter i Ballerup, hvor Claus Ellegaard Madsen er en del af det ingeniørteam, der er med til at forvandle designernes skitser til færdige produkter. Som Jabras foretrukne CAD-værktøj har PTC Creo i mange år været en vigtig hjælper i forhold til at gå fra design til produktionsmodent produkt, og det skyldes ifølge Claus Ellegaard Madsen blandt andet Creos features inden for netop overflademodellering.

”Creo har helt sikkert nogle fordele, når det kommer til overflader og designs. Det gør bare processen meget mere smidig for os udviklere,” siger Claus Ellegaard Madsen.

Mastermodel som fundament
En af Jabras overordnede designfilosofier er at have en mastermodel, der rummer tæt på samtlige komponenter i Jabra-universet. Det gør det nemmere for Claus Ellegaard Madsen og hans kolleger at samarbejde på tværs af organisationen, idet alle afdelinger refererer til den samme master og de samme data.

”Det hjælper os i den forstand, at vi kan videreudvikle på det fundament, vi allerede har, og at vi kan genbruge de designelementer, der fungerer godt for os. Både når det kommer til at optimere de enkelte designs og minimere risikoen for fejl,” forklarer Claus Ellegaard Madsen.

”I dag, med stadigt stigende kundekrav og dermed et øget fokus på design, spiller PTC's Creo en vigtig rolle i GN AudioJabras designfase. ISDX-modulet i Creo giver designingeniører mulighed for at kontrollere alt omkring overflader. De starter med kurver, de bygger overflader på disse kurver, og de kan virkelig kontrollere flowet og krumningen af overfladerne, når de forbindes. Det er fantastisk at se Jabra udnytte disse teknologier til at levere den bedste lydoplevelse i klassen til deres kunder, og vi ser frem til at arbejde videre med dem i fremtiden,” siger Filip Stål, Country Manager for PTC Nordics.

Senest har GN AudioJabra i januar 2024 lanceret en ny generation af sin Elite-serie af trådløse øretelefoner kaldet Elite 8 Active og Elite 10.

Om Jabra

Jabra er et af verdens førende brands indenfor lyd-, video- og samarbejdsløsninger – udviklet til at stille forbrugere og virksomheder endnu stærkere. Vi er stolte over at være en del af GN Group og dedikeret til at bringe folk tættere sammen eller hvad der måtte være vigtigt for dem. Jabra’s tekniske ekspertise viser vejen frem og bygger på 150 års banebrydende arbejde indenfor GN. Dette gør os i stand til at skabe integrerede værktøjer til kundeservicecentre, kontorer og til samarbejde, som gør folks arbejde mere produktivt, uanset hvorfra de arbejder. Og de helt trådløse headsets og earbuds gør det muligt for forbrugerne at nyde samtaler, musik og medier: www.jabra.com

GN Group, der blev grundlagt i 1869, opererer i 100 lande og beskæftiger 7.000 ansatte globalt. GN Group er børsnoteret på Nasdaq København (GN.CO): www.GN.com

© 2024 GN Audio A/S. Alle rettigheder forbeholdes. Jabra® er et registreret varemærke tilhørende GN Audio A/S. Alle andre varemærker inkluderet heri tilhører deres respektive ejere (design og specifikationer kan ændres uden varsel).

Om PTC (NASDAQ: PTC)

PTC har den mest robuste Internet of Things-teknologi i verden. I 1986 revolutionerede vi digitalt 3D-design, og i 1998 var vi de første på markedet med internetbaseret PLM. Nu bringer vores førende IoT- og AR-platform og gennemprøvede løsninger den fysiske og digitale verden sammen for at genopfinde den måde, du skaber, driver og servicerer produkter på. Med PTC kan globale producenter og et økosystem af partnere og udviklere kapitalisere på løftet om IoT i dag og drive fremtidens innovation.

PTC.com         @PTC         Blogs

PTC, FlexPLM og PTC-logoet er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende PTC Inc. eller dets datterselskaber i USA og andre lande.

Følg pressemeddelelser fra PTC

Flere pressemeddelelser fra PTC