Det svenske melodisk death metal-band, Dark Tranquillity, vælter Pumpehuset med et stærk support line-up 24. november 2024

Dark Tranquillity er et svensk melodisk death metal-band, der blev dannet i Göteborg i 1989. De betragtes som pionerer inden for den melodiske death metal-genre og har haft en betydelig indflydelse på mange andre bands inden for metalverdenen.

Bandet blev dannet af guitaristerne Niklas Sundin og Mikael Stanne, samt bassisten Martin Henriksson. Gennem årene har bandet gennemgået flere medlemsændringer, men Stanne er forblevet det mest fremtrædende medlem.

Dark Tranquillity er kendt for deres komplekse guitararrangementer, atmosfæriske keyboardspor og Stanne's karakteristiske growls. Deres tekster berører ofte eksistentielle og filosofiske temaer, hvilket har givet dem en loyal fanbase over hele verden.

Gennem årene har Dark Tranquillity turneret flittigt rundt om i verden og har optrådt på store festivaler som Wacken Open Air og Download Festival. Deres energiske liveoptrædener og dedikation til deres fans har bidraget til deres langvarige popularitet.

Dark Tranquillity har udgivet tolv studiealbums til dato, hvert med sin egen unikke lyd og musikalske udtryk. Her kan særligt fremhæves "The Gallery" (1995), som betragtes af mange fans som et højdepunkt i bandets karriere med sin blanding af aggression og melodi, og "Damage Done" (2002), en tilbagevenden til bandets tidligere lyd med fokus på hurtige riffs- og intensitet.

Bandet varsler at et nyt album ’’Endtime Signals’’ er på vej, og de lover at fortsætte med at udfordre grænserne for melodiske death metal.

Oplev Dark Tranquillity til november i Pumpehuset sammen med Moonspeel, Wolftheart og Hiraes.

Billetsalget starter fredag 15. marts kl. 12.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Oplev An Evening with Haken når det progressive rockband besøger Bremen Teater 9. september 2024 og udfolder hele ’’Fauna’’- albummet19.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Haken er et engelsk progressivt rockband dannet i 2007 af multiinstrumentalisten Richard Henshall, guitaristen Matthew Marshall og vokalisten Ross Jennings. Bandet har etableret sig som en af de mest unikke aktører inden for den moderne progressive rockscene, kendt for deres komplekse musikalske arrangementer, virtuositet og dybdegående lyrisk indhold. Hakens musik kombinerer elementer af progressive rock, metal og jazz, og skaber dermed deres unikke lyd.