TUI er igen kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche
Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er femte gang på seks år, at TUI rangerer øverst i sin kategori i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.

SB Insight, der står bag varemærkestudiet, undersøger hvert år, hvilke varemærker forbrugerne ser som de mest bæredygtige.
De danske forbrugere belønner endnu en gang TUI for deres arbejde med bæredygtighed. 12.000 danske forbrugere har deltaget i undersøgelsen og i år er det femte gang på seks år, at de anser TUI for at være mest bæredygtig i kategorien ”Rejser og Turisme”.
TUI har i mange år prioriteret sit daglige arbejde med bæredygtighed. Rejseselskabet præsenterede i 2023 en ambitiøs bæredygtighedsagenda, som er revideret og godkendt af SBTi. TUI arbejder sideløbende på projektet, ”Destination Rhodes Co-Lab”, ligesom TUI Care Foundation hvert år støtter projekter verden over.
”Vi er meget ærlige omkring, at vores branche og TUI har et enormt ansvar. Vi fortsætter med at være ambitiøse og vi fortsætter med at fortælle om det, så vi sammen kan skubbe branchen i den rigtige retning. Vores arbejde er ikke en lokal dansk tilgang. Det er en omfattende og global indsats, og et hovedelement i vores måde at drive forretning på,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
TUI-hotel i Cypern kåret som et af verdens bedste familiehoteller15.5.2025 08:11:09 CEST | Pressemeddelelse
En dansk familiefavorit er kommet på populær liste.
Fem græske destinationer for madelskere24.4.2025 10:26:11 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI fremhæver fem kulinariske oplevelser, der giver en dybere indsigt i landets madtraditioner.
TUI udvider sin portefølje med luksushoteller fra populær tv-serie3.4.2025 14:47:42 CEST | Pressemeddelelse
TUI har tilføjet to af de eksklusive hoteller fra serien til deres portefølje: Anantara Mai Khao Phuket Villas i Phuket og Mandarin Oriental i Bangkok.
Flest danskere genbesøger disse destinationer24.3.2025 09:24:17 CET | Pressemeddelelse
Nogle foretrækker nyt og andre foretrækker det velkendte. Disse tre sommerdestinationer har fleste tilbagevendende gæster.
Danskerne sparer op til denne destination21.3.2025 11:34:38 CET | Pressemeddelelse
Data viser stigning i rejseopsparing på 33 procent. Specielt én destination er øverst på ønskelisten og slår Paris af pinden som sidste års mest populære destination at spare op til.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum