TUI er igen kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche
Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er femte gang på seks år, at TUI rangerer øverst i sin kategori i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.
SB Insight, der står bag varemærkestudiet, undersøger hvert år, hvilke varemærker forbrugerne ser som de mest bæredygtige.
De danske forbrugere belønner endnu en gang TUI for deres arbejde med bæredygtighed. 12.000 danske forbrugere har deltaget i undersøgelsen og i år er det femte gang på seks år, at de anser TUI for at være mest bæredygtig i kategorien ”Rejser og Turisme”.
TUI har i mange år prioriteret sit daglige arbejde med bæredygtighed. Rejseselskabet præsenterede i 2023 en ambitiøs bæredygtighedsagenda, som er revideret og godkendt af SBTi. TUI arbejder sideløbende på projektet, ”Destination Rhodes Co-Lab”, ligesom TUI Care Foundation hvert år støtter projekter verden over.
”Vi er meget ærlige omkring, at vores branche og TUI har et enormt ansvar. Vi fortsætter med at være ambitiøse og vi fortsætter med at fortælle om det, så vi sammen kan skubbe branchen i den rigtige retning. Vores arbejde er ikke en lokal dansk tilgang. Det er en omfattende og global indsats, og et hovedelement i vores måde at drive forretning på,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
TUI lancerer sin første sydamerikanske destination25.4.2024 11:55:57 CEST | Pressemeddelelse
Copacabana, karneval og samba. Nu er det muligt at rejse til den tidligere brasilianske hovedstad med TUI.
TUI klar med billetter til Palma Marathon Mallorca11.4.2024 13:35:25 CEST | Pressemeddelelse
Nu er det muligt for TUI’s danske gæster at bestille billet til at løbe hel-, halv- eller ni kilometer-maraton på Mallorca samt deltagelse i aktiviteter som morgenløb, udstilling og pastafest.
TUI lancerer kør-selv-ferie i Europa10.4.2024 09:29:22 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet vil udnytte deres omfattende hotelplatform til at sælge kør-selv-ferie til danskerne.
TUI Futureshapers omdanner sociale udfordringer til iværksættermuligheder for kvinder i Tunesien4.4.2024 12:49:52 CEST | Pressemeddelelse
TUI Futureshapers Tunisia uddanner 60 kvindelige mentorer, så de kan hjælpe mere end 500 unge kvinder med at lykkes i deres karriere.
Set Jetting hitter: Her er seks oplagte ferie- og filmdestinationer at besøge i 202421.3.2024 13:48:29 CET | Pressemeddelelse
Flere danskere rejser for at opleve steder, hvor deres yndlingsfilm og tv-serier er optaget. TUI har kigget på forventede film og tv-serier for 2024 og samlet et overblik over, hvordan du kan opleve dem.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum