TUI er igen kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche

Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er femte gang på seks år, at TUI rangerer øverst i sin kategori i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.

Hotel TUI Blue el Dorado Seaside Suites
Hotel TUI Blue el Dorado Seaside Suites Linda Alfvegren / TUI TUI

SB Insight, der står bag varemærkestudiet, undersøger hvert år, hvilke varemærker forbrugerne ser som de mest bæredygtige.

De danske forbrugere belønner endnu en gang TUI for deres arbejde med bæredygtighed. 12.000 danske forbrugere har deltaget i undersøgelsen og i år er det femte gang på seks år, at de anser TUI for at være mest bæredygtig i kategorien ”Rejser og Turisme”.

TUI har i mange år prioriteret sit daglige arbejde med bæredygtighed. Rejseselskabet præsenterede i 2023 en ambitiøs bæredygtighedsagenda, som er revideret og godkendt af SBTi. TUI arbejder sideløbende på projektet, ”Destination Rhodes Co-Lab”, ligesom TUI Care Foundation hvert år støtter projekter verden over.

”Vi er meget ærlige omkring, at vores branche og TUI har et enormt ansvar. Vi fortsætter med at være ambitiøse og vi fortsætter med at fortælle om det, så vi sammen kan skubbe branchen i den rigtige retning. Vores arbejde er ikke en lokal dansk tilgang. Det er en omfattende og global indsats, og et hovedelement i vores måde at drive forretning på,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.

2024-rapporten fra SB Insight kan downloades her.