TUI er igen kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche
Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er femte gang på seks år, at TUI rangerer øverst i sin kategori i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.

SB Insight, der står bag varemærkestudiet, undersøger hvert år, hvilke varemærker forbrugerne ser som de mest bæredygtige.
De danske forbrugere belønner endnu en gang TUI for deres arbejde med bæredygtighed. 12.000 danske forbrugere har deltaget i undersøgelsen og i år er det femte gang på seks år, at de anser TUI for at være mest bæredygtig i kategorien ”Rejser og Turisme”.
TUI har i mange år prioriteret sit daglige arbejde med bæredygtighed. Rejseselskabet præsenterede i 2023 en ambitiøs bæredygtighedsagenda, som er revideret og godkendt af SBTi. TUI arbejder sideløbende på projektet, ”Destination Rhodes Co-Lab”, ligesom TUI Care Foundation hvert år støtter projekter verden over.
”Vi er meget ærlige omkring, at vores branche og TUI har et enormt ansvar. Vi fortsætter med at være ambitiøse og vi fortsætter med at fortælle om det, så vi sammen kan skubbe branchen i den rigtige retning. Vores arbejde er ikke en lokal dansk tilgang. Det er en omfattende og global indsats, og et hovedelement i vores måde at drive forretning på,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Danskerne har mere sex end normalt på ferien2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse fra Kantar Media og TUI viser, at danskerne og specielt de unge har mere sex, når de er på ferie. I nogle dele af landet er tendensen stærkere end andre.
Økonomien bider ikke på danskernes ferievaner24.6.2025 10:08:52 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse viser, at kun hver femte ændrer ferieplaner på grund af økonomien – og kun tre procent dropper rejsen helt.
TUI åbner for sommeren 2026 med endnu flere hoteller19.6.2025 09:12:22 CEST | Pressemeddelelse
Rejserne for næste sommer er sat til salg – og udvalget på de mest populære rejsemål bliver endnu bredere og opdateres løbende.
Jurassic-rejse: TUI’s fem dinosaur-oplevelser til ferieprogrammet19.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Interessen for rejsemål med dinosaur-tema vokser – drevet af den såkaldte set-jetting-trend.
Undersøgelse: Danskernes rejselyst er intakt18.6.2025 08:13:43 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne er blandt de mest rejselystne lande i Norden og samtidig det land, hvor økonomien har mindst indflydelse på vores kommende ferieplaner. Det viser en ny undersøgelse blandt mere end tusinde danskere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum