Story House EgmontStory House Egmont

Bagaren och Kocken tilbage på rekordniveau efter stærkt 2023-resultat

Bagaren och Kocken, Nordens førende e-handelsvirksomhed inden for køkkenmaskiner og køkkenredskaber, leverede et stærkt resultat for 2023 med god lønsomhed. Omsætningen var på 816 millioner SEK, og driftsresultatet var på 33 millioner SEK. Bagaren och Kocken står bag e-handelsbrandet KitchenOne i Danmark og er ejet af Story House Egmont.

"Vi er meget tilfredse med at kunne præsentere et så stærkt resultat på trods af den hårde markedssituation og den strategiske omstrukturering," siger Bagaren och Kockens adm. direktør Charlotta Svarfvar: "Vi har haft fuldt fokus på lønsomhed i løbet af året, men i den forbindelse har vi også fået mere gang i salget, hvor vi endda nåede pandeminiveauer i november og december," fortsætter hun.

Salgsvæksten i køkkensegmentet var på 12%. Et lille fald i det samlede salg kan kædes sammen med frasalget af forretningsområdet og e-handelsplatformen Robotexperten, som var et strategisk skridt for at skærpe fokus på kerneområdet - køkkensegmentet - og de førende brands,  KitchenOne i Danmark/Finland og Bagaren och Kocken i Sverige/Norge.

"Succesfaktorer har været et tæt samarbejde med vores leverandører, en nylanceret prisstrategi, høj omkostningskontrol og et fortsat stærkt fokus på vores ekspertpositionering. Vi har også investeret i ekstra markedsføring, som har haft en god salgseffekt og styrket vores brand, samt taget markedsandele i vigtige kategorier," siger Charlotta Svarfvar, der er optimistisk med hensyn til 2024:

"Vi har vind i sejlene og er meget sikre på vores positionering. Vi vil fortsætte med at være unikke og "nørdede" i køkkensegmentet, arbejde tæt sammen med strategisk vigtige leverandører og opbygge stærke brands sammen. Vi vil tage yderligere skridt i det vigtige bæredygtighedsarbejde og vækste lønsomt på alle nordiske markeder," siger Charlotta Svarfvar.

Bagaren och Kocken er ejet af Story House Egmont, som er en del af Danmarks største mediekoncern, Egmont. Story House Egmont har hel- og delejerskab af ni nordiske e-handelsvirksomheder inden for områderne Outdoor, Parenting, Home & Interior, Health & Beauty og Hobby

Malin Tedsjö
Chief Marketing Officer (CMO), Bagaren och Kocken
malin.tedsjo@bagarenochkocken.se

Charlotta Svarfvar, adm. direktør, Bagaren och Kocken
Bagaren och Kocken

Om Bagaren och Kocken

Bagaren och Kocken er en af Nordens største onlineforhandlere af køkkenmaskiner og køkkenredskaber og har spredt køkkenglæde siden 2005. Virksomheden består af mærkerne Bagaren och Kocken og KitchenOne, som samlet har fire onlinebutikker i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Bagaren och Kocken har siden starten haft et stærkt fokus på kunderelationer og kundetilfredshed og er flere gange blevet udnævnt til årets e-detailhandler af Pricerunner, senest i 2023. Bagaren och Kocken er et af Story House Egmont.

Om Story House Egmont

Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.

Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont

Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont