PostNord Danmark

POSTNORD VINDER SUSTAINABLE BRAND INDEX FOR ANDET ÅR I TRÆK

PostNord opfattes af danskerne som det mest bæredygtige brand i branchen, viser det netop offentliggjorte Sustainable Brand Index.

PostNord

Når de danske forbrugere skal udpege det mest bæredygtige brand inden for pakker og logistik, peger de på PostNord.

For andet år i træk er brandet PostNord således kåret som den nationale branchevinder i det netop offentliggjorte Sustainable Brand Index, der er Europas største uafhængige brandundersøgelse med fokus på bæredygtighed.

”I PostNord arbejder vi målrettet på at gøre danskernes forsendelser grønnere. Det arbejde er vi meget glade for og stolte af, at forbrugerne både ser og anerkender. Det understreger, at forbrugerne forstår den store indsats, vi lægger i at indfri vores ambitiøse mål for en grønnere forsyningskæde, som gør en væsentlig forskel til gavn for klimaet,” siger Kim Pedersen, adm. direktør for PostNord Danmark.

PostNord-koncernen arbejder mod at have en emissionsfri last mile senest i 2027, og ved udgangen af 2030 skal PostNord være 100 procent fossilfri.

PostNords samlede indsats anerkendes også hos de svenske forbrugere, hvor også PostNord Sverige indtager en førsteplads i Sustainable Brand Index 2024 for Sverige.

”Som markedsledende pakke- og logistikvirksomhed ønsker vi at gå foran i den grønne omstilling af transportsektoren. Vi er ikke i mål, men vi har taget store, vigtige skridt allerede, og vi fortsætter arbejdet med at gøre en mærkbar forskel – både nu og i fremtiden,” siger Kim Pedersen.

Foruden den hæderfulde udnævnelse fra Sustainable Brand Index, blev PostNord af Financial Times udnævnt som en af Europas 400 klimaledere i 2023.

Om Sustainable Brand Index 2024

Sustainable Brand Index gennemføres af den svenske analysevirksomhed SB Insight hvert år. Undersøgelsen er en uafhængig undersøgelse på tværs af brancher og lande. Globalt set består undersøgelsen af 1.600 brands, 36 brancher og 80.500 europæiske forbrugerinterviews.