Installatørgruppen

InstallatørGruppen og Bodil Energi indgår partnerskabsaftale om bæredygtig energi

InstallatørGruppen og Bodil Energi har indgået en partnerskabsaftale som led i deres fælles ambition om at øge farten på den grønne omstilling blandt de danske boligejere. InstallatørGruppen køber samtidigt 10% af aktierne i Bodil Energi og bliver dermed del af ejerkredsen bag virksomheden. Partnerskabet og investeringen markerer et vigtigt skridt for begge virksomheder for at udbrede energirigtige løsninger til de danske boligejere.

Jacob Mortensen (CEO, Bodil Energi) og Niels Meidahl (CEO, InstallatørGruppen)

Bodil Energi er kendt for deres indsats inden for bæredygtige energiløsninger og har etableret stærke partnerskaber med anerkendte institutioner såsom Nordea, Norlys, Jyske Bank og EDC. De har til dato hjulpet mere end 7.300 danske husstande med at reducere deres energiforbrug gennem rådgivning og implementering af projekter, herunder installation af varmepumper, solceller og ladestandere til elbiler. Disse initiativer har resulteret i en gennemsnitlig årlig besparelse på kundernes energiregning på 13.500 kr. for hver enkelt boligejer og har reduceret CO2-udslippet med mere end 3.000 tons årligt.

InstallatørGruppen består af virksomheder indenfor el-, vvs-, fiber samt ventilations- og kølesystemer, som arbejder for at gøre grøn omstilling til virkelighed i det byggede miljø. InstallatørGruppen består pt. af 20 danske installationsvirksomheder med en samlet omsætning på omkring DKK 2,2 mia. og mere end 1200 medarbejdere.

Investeringen i Bodil Energi sikrer et mere konkret bidrag til den grønne omstilling for InstallatørGruppen samt mulighed for Bodil Energi at accelerere deres strategiske initiativer.

Niels Meidahl, CEO i InstallatørGruppen: ”InstallatørGruppens vision er at blive kundernes foretrukne partner i den grønne omstilling, og partnerskabet med Bodil Energi vil netop styrke vores arbejde med grøn omstilling. InstallatørGruppen har virksomheder over hele landet, som kan stå for selve installationen af de løsninger, som Bodil Energi laver for deres kunder. Vi ser meget frem til samarbejdet med Bodil og de øvrige partnere.”

For Bodil Energi giver aftalen med InstallatørGruppen mulighed for at kunne nå endnu bredere ud til flere kunder i hele Danmark og til at udvide med flere strategiske partnerskaber.

Jacob Mortensen, CEO i Bodil Energi: ”Vi er meget glade for at få InstallatørGruppen med som investor og ikke mindst strategisk samarbejdspartner. Sammen kan Bodil Energi og InstallatørGruppen være med til at drive den grønne omstilling og få endnu flere varmepumper, solcelleanlæg og ladestandere ud til de danske boligejere og spare dem for en masse penge på energiregningerne og miljøet for CO2 udledninger.”

Jacob Mortensen (CEO, Bodil Energi) og Niels Meidahl (CEO, InstallatørGruppen)

Om InstallatørGruppen

InstallatørGruppen er etableret i 2023 og består af virksomheder indenfor el-, vvs-, fiber samt ventilations- og kølesystemer. Gruppens mål er at skabe en landsdækkende markedsleder indenfor el, vvs-, ventilations- og kølesystemer baseret på lokal forankring og stærke kunderelationer kombineret med bredt markedskendskab og stordriftsfordele samt systematiske investeringer i bæredygtighed og miljø, arbejdsliv og faglig kvalitet for at professionalisere branchen. InstallatørGruppen ejes af FSN Capital og de enkelte virksomheder.

Følg pressemeddelelser fra Installatørgruppen

Flere pressemeddelelser fra Installatørgruppen