Vejen til vægttab - sådan smider du overflødige kilo

Så hvordan kommer man af med de ekstra kilo?

Foto : Pexels

Der er mange måder at komme i mål på. Nogle tager mange måneder, hvis ikke flere år, hvis du vælger at gå den naturlige vej. Andre vægttabsrejser tager få uger, hvis man vil betale for procedurer, der fjerner det ekstra fedt på kroppen.

Den kosmetiske vej til et vægttab

I dag er der flere måder, hvorpå man kan tabe sig, uden egentlig at dyrke nogen form for motion eller ændre sin kost.

Fedtsugning, fedtfrysning og gastric bypass er for eksempel tre velkendte metoder, som mange glædeligt vil lægge sig under kniven for.

Der er selvfølgelig komplikationer ved alle kosmetiske procedurer, og så koster det også rigtig mange penge.

Hvad er fedtsugning og fedtfrysning?

Fedt sugning er et større indgreb, hvor man kommer i fuld narkose. Lægerne bruger specielle tykke nåle, der når ind under huden og suger det overflødige fedt ud af kroppen.

Fedtfrysning er ikke lige så invasivt. Ved fedtfrysning fryser man fedtcellerne ned, hvilket dræber dem. Processen er lidt mere langsommelig, hvor du først vil se resultater efter nogle måneder, fordi det tager tid at udskille de døde fedtceller. Du kan læse mere om krop og sundhed på Doc24.

Gastric Bypass

Et Gastric Bypass er nok den mest invasive form for behandling, der kan hjælpe med et vægttab. Når man får foretaget et Gastric Bypass, så får man skåret et stort stykke af sin mavesæk af, hvorefter den bliver syet sammen igen.

Når mavesækken er mindre, så er man ude af stand til at spise store mængder af mad. Derfor vil man automatisk komme til at tabe sig, fordi man ikke føler en stor trang til spise.

Den naturlige vej

Den naturlige, og nok også den sundeste, vej til et vægttab er den naturlige vej. Den naturlige måde at tabe sig på er også den, som tager længst tid. Der er nemlig ikke tale om en diæt eller et hurtig fiks, men om en omlagt livsstil.

Den eneste udvej er at skabe et realistisk kalorieunderskud i en periode, hvor man spiser mindre mad, end hvad man forbrænder.

Det kan du enten gøre ved, at spise mindre mad, eller ved at bevæge dig mere. Det lyder kedeligt, men det er den eneste rigtige løsning. Det er vigtig, at du skaber en realistisk diæt og motionsvaner, som du kan holde til at leve med resten af livet.

Støtte og omsorg ved livets afslutning10.4.2024 11:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Når en elsket person går bort, kan det en være både udfordrende og følelsesmæssigt belastende tid at stå i for både familie, venner og andre pårørende. For ikke nok med at der er en stor sorg, der skal bearbejdes og tages hånd om, og der skal uddeles en masse trøst, så er det også en tid, der er fyldt med praktiske beslutninger blandt andet i forhold til den sidste rejse og det sidste farvel. Og det er netop de øjeblikke af både sorg og tab, at bedemænd spiller en vigtig rolle i at yde støtte, vejledning og ikke mindst praktisk assistance i forhold til at planlægge en begravelse eller en bisættelse. Men ved du, hvor meget hjælp en bedemand kan yde? Derfor er det vigtigt at finde den rette hjælp En dygtig bedemand, som for eksempel en bedemand i København, er trænet i at hjælpe familier gennem den måske mest vanskelige proces, de nogensinde vil komme til at stå overfor i deres liv. Det er den, der har med planlægningen og udførelsen af en begravelse eller bisættelse samt eventuel efterf

Sundheden og bekvemmeligheden ved online bestilling af fiskekasser8.4.2024 19:30:41 CEST | Pressemeddelelse

I Danmark vinder fiskekasser og skaldyrskasser stadig større indpas i hjemmekøkkenerne, drevet af et voksende ønske om at nyde sund, frisk og varieret kost. Sundhedsstyrelsen anbefaler at spise mindre kød og i stedet vælge bælgfrugter og fisk, hvilket er en tendens, som Hanstholm Fisk & Skaldyr gerne vil gøre det nemmere for danskerne at følge. Ved at tilbyde et bredt udvalg af nøje sammensatte fiskekasser, som leveres direkte til døren, opfylder Hanstholm Fisk & Skaldyr dette behov. Med fiskekasserne, som bl.a. er sammensat af den kendte kok Rasmus Vognsen fra Masterchef, tilbydes der en nem og bekvem måde at få adgang til kvalitetsfisk og -skaldyr på, uanset anledningen. Fra store begivenheder til en hyggelig fredagaften, er der en fiskekasse for enhver smag. Den stigende popularitet af fiskekasser kan også tilskrives det moderne livs tempo, hvor tiden ofte er knap, og ønsket om bekvemmelighed står højt på ønskelisten. Online bestilling gør det muligt at planlægge måltiderne forud og