Unikt partnerskap – unikt i Danmark

Gorenje Group Nordic A/S har valt Mentech som sin partner för att hantera reparationer direkt hos kunderna för alla deras produkter. Detta partnerskap är något alldeles speciellt, och både Mentech och Gorenje Group Nordic A/S är oerhört glada och spända över de nya möjligheter det medför. Gorenje Group Nordic A/S har lagt sin tillit i händerna på Mentech, främst på grund av deras imponerande innovativa tillvägagångssätt och deras skräddarsydda system. Den höga kundnöjdheten har också spelat en avgörande roll för att förverkliga detta samarbete.

Tack vare detta nya avtal kan Mentech nu erbjuda direkt hjälp till alla sina kunder när deras Gorenje-produkter behöver omsorg. Mentechs skickliga tekniker kommer ut till kunderna i specialutrustade fordon för att utföra reparationer precis där det passar kunden.

Gorenje Group Nordic – designledda innovatörer

Gorenje Group Nordic A/S marknadsför fyra olika varumärken i de nordiska länderna: Gorenje, Hisense, UPO och deras premiummärke ASKO. Från sitt nordiska huvudkontor i Glostrup täcker de försäljningen till de nordiska marknaderna. Koncernen har produktion i hela Europa samt utvecklingscenter i Sverige, Nederländerna, Tjeckien och Slovenien, så de är sannerligen internationella.

Sedan 2018 har Gorenje varit en del av Hisense-koncernen, som är en av världens ledande tillverkare av elektronik och vitvaror med 100 000 anställda världen över och en omsättning på över 25 miljarder EUR.

Mentech

Sedan 2009 har Mentech varit kända för sin exceptionella kundservice, innovativa lösningar och sitt engagemang för att förlänga livslängden på elektroniska apparater. Med auktoriserade verkstäder spridda över Danmark, Norge och Sverige, står Mentech redo att göra skillnad.

Mot en ljusare och mer hållbar framtid

Mentech och Gorenje Group Nordic A/S är spända på att utforska detta nya samarbete. Från Mentechs sida lyder det:

"Vi är otroligt stolta och glada över detta samarbete. Vi ser fram emot att glädja ännu fler kunder tillsammans med Gorenje Group Nordic A/S. Ett stort tack till Gorenje Group Nordic A/S för deras stora förtroende."

Detta partnerskap markerar ett viktigt steg mot en grönare och mer hållbar framtid. Mentech är tacksamma för denna möjlighet och ser ljust på de kommande utmaningarna och möjligheterna detta samarbete kommer att medföra.

Brian Asmussen CCO Gorenje Group Nordic uttalar:

"Vi har en önskan om att lyfta Kundservice och våra varumärken till nästa nivå, produkterna blir mer integrerade i våra hushåll vilket innebär att vitvaror är en del av hemmets elektroniska universum, detta ställer naturligtvis andra krav på våra servicepartners och egna tekniker, och just Mentech har erfarenheten från alla nämnda produktgrupper och ser, liksom Gorenje Group Nordic, att denna utveckling är ett måste för att kunna erbjuda den bästa servicen till våra kunder. Vi har en gemensam och helhetssyn på kundnöjdhet, snabb och professionell hantering av serviceärenden, och vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete de kommande åren."

Mentech blir auktoriserad Gorenje Group Nordic A/S-partner

Mentech och Rejoose ingår stort strategiskt samarbete9.2.2024 11:58:00 CET | Pressemeddelelse

Mentech AB ingår ett omfattande strategiskt samarbete med Rejoose, kända för sina validerade och trovärdiga CO2-beräkningar. Rejoose leder även kampen mot greenwashing. Detta nya partnerskap symboliserar ett hållbart initiativ mellan två företag som delar visionen om att göra det enklare än någonsin för företag och privatpersoner att hantera företags CO2-utsläpp och hur mycket de sparar genom att reparera sina elektroniska enheter hos en auktoriserad serviceverkstad som Mentech.

Mentech og Rejoose inngår stort strategisk samarbeid9.2.2024 11:58:00 CET | pressemelding

Mentech A/S inngår et omfattende strategisk samarbeid med Rejoose, kjent for deres validerte og troverdige CO2-beregninger. Rejoose står også i spissen for å bekjempe grønnvasking. Dette nye partnerskapet symboliserer et bærekraftig tiltak mellom to selskaper som deler visjonen om å gjøre det enklere enn noensinne for bedrifter og enkeltpersoner å få kontroll på bedrifters CO2-forbruk og på hvor mye de sparer ved å få sine elektroniske enheter reparert hos et autorisert serviceverksted som Mentech.