Bellagroup A/S

Ovenpå succesfuld premiere: Københavns Kommune forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week

Del

Med et ønske om at bidrage til den fortsatte udvikling af Københavns nye, internationale festival for gaming og esport, har økonomiudvalget i Københavns Kommune bevilget en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.

Foto: Copenhagen Gaming Week
Foto: Copenhagen Gaming Week

Efter en vellykket debut i januar 2024 besluttede økonomiudvalget i Københavns Kommune d. 5. marts at forlænge støtten til Copenhagen Gaming Week ind i 2025 og 2026. Det sker med en udmøntning til planlægning og afholdelse på 2,5 mio. kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Beslutningen understreger kommunens fortsatte engagement i at fremme kultur og fællesskaber indenfor gaming og esport i form af et tilbagevendende signaturevent for byen, samt at styrke branchens økosystem og vækstposition i hele regionen.

Copenhagen Gaming Week blev afholdt i Bella Center Copenhagen og Bella Arena for første gang d. 12.-14. januar 2024. Festivalen spillede sig op til succes og tiltrak – trods buldrende kroningsfeber rundt om i kongeriget - 12.500 besøgende fra ind- og udland hen over weekenden.

Med en bred vifte af begivenheder, herunder esport, talks, meet & greets og interaktive lege- og spilområder for både børn, unge og voksne, formåede Copenhagen Gaming Week at etablere sig som det nye, fysiske nøglepunkt, som gamere, branchefolk og entusiaster har savnet i den københavnske hovedstad.

Det siger de centrale aktører:

Overborgmester i Københavns Kommune, Sophie Hæstorp (S):

”Alt for længe har vi overset det store fællesskab, der ligger i gaming. Derfor er jeg stolt over, at vi også de kommende år kan støtte Copenhagen Gaming Week, så vi kan samle hele spilverdenen i København. Gaming giver børn og unge nogle unikke og meningsfulde fællesskaber, og til festivalen kan kommunen bidrage til både kreativt, socialt og fagligt spændende aktiviteter – det er win-win,”

Kultur- og fritidsborgmester i Københavns Kommune, Mia Nyegaard (RV): 

”Jeg var med til den første udgave af Copenhagen Gaming Week. Og det var en meget positiv oplevelse, hvor det stod klart, hvad gaming kan: Det er kreativ udfoldelse og stærke fællesskaber, som dannes gennem sport og spil i mange udgaver - fra streetsport til esport. Og så er det et sted, hvor børn og unges interesse i de mange digitale muligheder kan udfoldes. Det gælder bl.a. inden for de kreative og digitale jobs. Copenhagen Gaming Week er et event med masser af potentiale, og jeg glæder mig til at se, hvad det kan udvikle sig til.”

Administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, Mikkel Aarø-Hansen:

”Det er vigtigt, at vi i hovedstaden udvikler vores destination og vores udbud af oplevelser for at kunne konkurrere internationalt. Derfor har vi bidraget til udviklingen af Copenhagen Gaming Week for at sikre hovedstaden et stærkt, tilbagevendende event som skaber ’reason to go’ i de kolde vintermåneder, hvor vi rigtig gerne vil have flere gæster for at skabe en bedre turismebalance hen over året. Vi er rigtig glade for, at Københavns Kommune investerer i udviklingen af Copenhagen Gaming Week de kommende år og glæder os til at bidrage hertil til gavn for flere både i og uden for hovedstaden.”

CEO i Bellagrop, Christian Folden Lund:

”Der har ligget et årelangt udviklingsindløb i at bringe Copenhagen Gaming Week til live, og derfor er vi glade for, at kommunen som central aktør ser potentialet i at investere yderligere i at gøre Copenhagen Gaming Week til en årlig tilbagevendende event. Med udmøntningen fra megaeventpuljen kan vi arbejde langsigtet med tiltrækning af endnu flere besøgende, virksomheder og samarbejdspartnere. Nationalt såvel som internationalt.”

Fakta:

  • Økonomiudvalget i Københavns Kommune har bevilget støtte på 4,5. mio. kr. til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week i år 2025 og 2026. Udmøntningen fordeler sig på 2,5 mio. kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026.

  • Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på sin egen aktivering ifm. eventen. 

  • Der er i København Kommunes megaeventpulje årligt afsat 15 mio. kr. i perioden 2023-2026.

  • I januar 2024 tiltrak den første udgave af Copenhagen Gaming Week 12.500 besøgende

  • I 2024 havde Københavns Kommune udmøntet 3 mio. kr. til planlægning og afholdelse af den første udgave af Copenhagen Gaming Week.

  • Copenhagen Gaming Week vender tilbage i januar 2025. Endelige datoer og program offentliggøres løbende.

For yderligere information og opdateringer om Copenhagen Gaming Week henvises til www.copenhagengamingweek.dk

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Internationale brands strømmer til dansk modemesse27.6.2024 09:12:14 CEST | Pressemeddelelse

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato. Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag. CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov10.6.2024 07:42:50 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024. Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden. "Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet

CIFF annoncerer showcases på det italienske marked til Pitti Uomo og Milan Fashion Week som en del af 2024 International Program28.5.2024 09:11:31 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af deres 2024 International Program annoncerer Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) showcases på det italienske marked forud for CIFF 63rd Edition i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august. CIFFs International Program viderefører diskursen omkring Skandinaviens voksende globale rolle inden for mode og tøjindustrien ved at showcase det bedste af regionens kreativitet og brands, skabe rum for mulige samarbejder og udvekslinger samt signalere en ny æra af international ambition med København i hjertet. Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo og CIFF’s debut showcase under Milan Fashion Week – med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana – indgår som en del af CIFFs fremtidige strategiske mål for at opretholde igangværende forbindelser med den globale industri og fysiske tilstedeværelse de steder, hvor forretningen opstår gennem nøglemarkeder og den verdensomspændende modekalender. “Italien er en af verdens bedste fashion markedspladser, og CIFF er stolte af a

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye