Filterteknik A/S

LFS: Nøglen til effektiv styring af maskinpark og filterbehov

Del

"Vores mål er at gøre det trygt og enkelt for brugerne at finde og bestille de nødvendige filtre til forskellige maskintyper, samtidig med at de nemt kan tjekke lagerstatus og priser," siger Robert Juul, teknisk chef og ingeniør hos Filterteknik. For kunderne betyder LFS overblik og besparelser på tid, lagerplads og fragtudgifter.

Teknisk direktør Robert Juul (tv) og kortlægger Lars Grevsen foran LFS-portalen hos Filterteknik.
Teknisk direktør Robert Juul (tv) og kortlægger Lars Grevsen foran LFS-portalen hos Filterteknik. Foto må frit bruges ved omtale af nyheden.

Mange af Filtertekniks kunder bruger LFS, en brugervenlig kundeportal, der effektiviserer processen med at finde de rette filtre til de rigtige maskiner og anlæg. Portalen gør ikke kun søgningen efter filtre mere enkel. Den letter også indkøbsprocessen for en hel maskinpark.

LFS er designet til at være tilgængelig for alle, uanset om du er indkøber, ingeniør, maskinmester eller driftsleder. Og uanset om du arbejder indenfor fra landbrug og gartneri, byggeri, tung transport, offshore operationer, industri til kommunal forsyning.

Greenkeeperen sparer tid og undgår misforståelser

I Sønderjyllands Golfklub har greenkeeper Martin Byg mere end 25 maskiner, som alle er oprettet i LFS på klubbens konto.

”Det er supernemt at bestille filtre, når maskinerne skal have service. Med et enkelt tryk på den aktuelle maskine foreslår systemet en bestillingsliste. Vi sparer tid og er sikre på, at de rigtige filtre dukker op med fragtmanden,” siger Martin Byg.

”Ved at bestille via LFS sparer vi både tid og udgifter til fragt. Desuden er vores rabataftale lagt ind i systemet,” siger han.

Man sparer tid og får overblik

"LFS tilbyder vores faste kunder nøjagtige oplysninger om de filtre, der er nødvendige for deres maskiner og anlæg inklusive priser, lagerstatus og bestillingsmuligheder," forklarer Robert Juul. 

Han understreger, at filtrene efter ønske kan leveres pakket pr. maskine med en detaljeret pakkeliste, hvilket gør det nemt at overdrage filtrene til den medarbejder, der varetager de specifikke serviceopgaver.

”LFS sparer tid for vores kunder ved både udvælgelse og bestilling af de korrekte filtre og ved den efterfølgende modtagelse og anvendelse af filtrene,” siger Robert Juul.

Med LFS får brugerne også et overblik over deres maskinpark, de nødvendige serviceintervaller og de allerede købte filtre til hver maskine eller for hele maskinparken.

Nylige opdateringer af portalen har gjort det lettere at genkende filtrene med større billeder og tydeligere producentlogoer. Samtidig er designet og navigationen blevet forbedret og moderniseret.

Renta sparer tid og lagerplads

Hos udlejningsvirksomheden Renta  fortæller flådekonsulent Brian Madsen, at LFS bruges til at finde og registrere filternumre for alle maskinerne og udskrive lister til Rentas egne lagre af filtre på værksteder på Sjælland og i Jylland:

”Vi har printede lagerlister fra LFS liggende, så vores mekanikere nemt kan plukke de filtre, som de skal bruge. Og når vores egen lagerbeholdning er i bund, kan vi nemt bestille en opfyldning via LFS. Også udenfor normal kontortid,” siger han.

Ifølge Brian Madsen sparer Renta både tid og plads ved at købe alle filtre hos Filterteknik og benytte LFS: ”Vi har ikke brug for så meget lagerplads, når vi køber alle filtre samme sted. Og med LFS kan vi hurtigt få bestilt de filtre, som vi er ved at løbe tør for. Mange filtre går igen på forskellige maskiner, så ved at have overblik kan vi spare lagerplads,” siger han.

Når en mekaniker skal ud på en af Rentas mindre afdelinger og lave service, bruges LFS til på forhånd at bestille hele filterpakker til de maskiner, der skal serviceres. Så mekanikeren er sikker på at have det rigtige med sig.

Registrering og opdatering er enkelt

"Registrering og justering i LFS er gjort enkelt. Vi bistår gerne med at registrere kundernes maskiner i systemet. Lars Grevsen, vores kortlægningsekspert, hjælper med at få kunderne i gang med at bruge portalen eller med at opdatere maskinparken ved ændringer," siger Robert Juul. 

Han pointerer, hvor vigtigt det er, at maskiner og anlæg er nøjagtigt registreret for at optimere systemet som et værktøj til at finde og bestille de korrekte filtre.

Kunder har friheden til selv at registrere deres maskiner og anlæg i LFS, som allerede indeholder et bredt udvalg af standardmodeller. Det er også muligt at tilføje unikke maskiner til systemet. 

"Kunderne kan selv navngive deres maskiner, så det matcher den interne systematik, de allerede anvender," siger Robert Juul.

En portal for videndeling om filtre

Udover bestilling af nye filtre anvender mange kunder LFS til at opnå viden om forskellige filtertyper. 

LFS tilbyder adgang til en omfattende database med filtre, som kan findes og sorteres baseret på kriterier som type, dimensioner, anvendelse, form, producent og mange andre parametre. Det er også muligt at sammenligne filtre fra forskellige producenter og gennemse tekniske datablade.

Modernisering gør portalen mere brugervenlig

Efter en betydelig modernisering er LFS nu endnu mere brugervenlig på tværs af enheder som PC'er, tablets og smartphones. 

"Med de seneste opdateringer, der omfatter større billeder, tydeligere logoer og en forbedret brugerflade, matcher portalen nu den kvalitet og brugervenlighed, vores kunder forventer fra moderne apps og software," siger Robert Juul.

Opret dig på LFS her

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Teknisk direktør Robert Juul (tv) og kortlægger Lars Grevsen foran LFS-portalen hos Filterteknik.
Teknisk chef Robert Juul (tv) og kortlægger Lars Grevsen foran LFS-portalen hos Filterteknik.
Foto må frit bruges ved omtale af nyheden. Billede kan frit benyttes ved omtale af LFS.
Download
Kortlægger Lars Grevsen (tv) hjælper Filtertekniks kunder med at komme i gang og med at oprette og opdatere maskinparken. Her sammen med teknisk direktør Robert Juul.
Kortlægger Lars Grevsen (tv) hjælper Filtertekniks kunder med at komme i gang og med at oprette og opdatere maskinparken. Her sammen med teknisk direktør Robert Juul.
Billede kan frit benyttes ved omtale af LFS.
Download

Om Filterteknik A/S

“Vi forenkler vores kunders hverdag gennem kundskab, kvalitet og effektive løsninger“

Filterteknik har i over 25 år leveret højkvalitetsfiltre og udstyr til tilstandsovervågning til maskiner i en lang række forskellige brancher. Vi giver altid vores kunder grundig vejledning og hjælper dem med at finde de optimale filterløsninger til netop deres maskiner.

Vi tilbyder filtre til maskiner i følgende brancher

•    Landbrug 
•    Anlæg 
•    Udlejning
•    Transport
•    Marine/rederier 
•    Industri 
•    Energi 
•    Olie og gas 
•    Fødevarer 
•    Fritidsbåde
•    Skovbrug 

Filterteknik handler direkte med de største filterproducenter f.eks. Fleetguard, Filtration Group og Lekang og har Danmarks største filterlager med en servicegrad på hele 94,2% på lagerførte artikler. 

Filterteknik er en del Lekang Group, som er en ledende filterleverandør til anlæg, transport, industri, marine og offshore i Skandinavien.

I 2010 blev Lekang Group opkøbt af Indutrade AB. Indutrade AB er en industrikoncern, der leverer højteknologiske produkter og løsninger, som effektiviserer processer til kunder i en bred vifte af sektorer såsom industri, energi og lægemidler. 

Læs mere: https://filterteknik.dk/

Filterteknik - trygt og enkelt

Følg pressemeddelelser fra Filterteknik A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Filterteknik A/S

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye