Ny kampagne skal sætte fokus på kvindelige rollemodeller i professionel fodbold
På Kvindernes Internationale Kampdag lancerer Gjensidige og DBU Kvindeliga en ny kampagne, der skal sætte fokus på at skabe flere kvindelige rollemodeller og motivere flere piger til at forsætte med at spille fodbold i teenageårene.
Selvom kvindefodbold oplever stigende opmærksomhed, ser DBU fortsat et alt for stort frafald blandt de mere end 70.000 piger og kvinder, der i dag spiller fodbold i Danmark. Derfor lancerer Gjensidige, der er navnesponsor for Gjensidige Kvindeliga, nu en kampagne, der skal sætte fokus på at skabe endnu flere kvindelige rollemodeller i fodbolden.
Kampagnens omdrejningspunkt er et specialfremstillet bordfodboldbord med kvindelige spillere, der lanceres på Kvindernes Internationale Kampdag. Bordfodboldbordet har en helt særlig symbolik og betydning, forklarer Nicolai Kaas Nordstrøm, der er ligachef for DBU Kvindeligaen.
”Når man spørger pigerne, hvilke fodboldspillere, de synes er seje, så nævner de især mandlige spillere. Det er helt fint, at pigerne er lige så vilde med Messi og Ronaldo, som drengene, og der er da også nogle stærke kvindelige rollemodeller i fodbold, men vi tror på, at hvis man skal kunne drømme stort, så skal der være endnu flere kvinder at spejle sig i,” siger Nicolai Kaas Nordstrøm.
Tal fra DBU viser, at kvindefodbold i disse år oplever en nettotilgang, men at der er et problem med frafaldet i teenageårene. Der er flest aktive pigespillere omkring 13-årsalderen, men 40 procent falder fra to år efter. Sammenligner man med drenge, falder kun to procent fra to år efter det punkt, hvor der er flest aktive spillere.
En kampagnefilm med det nye bordfodboldspil kommer til at køre på sociale medier i de kommende måneder for at skabe opmærksomhed om, at pigerne ikke har nok forbilleder at spejle sig i, og derudover vil man kunne opleve bordfodboldbordet rundt om i landet på konferencer og til andre relevante sportsbegivenheder.
”Det er en gimmick, men på en alvorlig baggrund, og nogle gange skal man udfordre vores fastlåste billeder af, hvordan verden ser ud, hvis man vil ændre noget. Vi har arbejdet med sponsoratet af kvindeligaen siden 2019, og vi ser kampagnen som en forlængelse af vores arbejde med at styrke piger og kvinders mulighed for at drømme om en fremtid i sporten,” siger Susan Blindbæk Vestergård, Sponsorship Manager, Gjensidige.
Nøgleord
Kontakter
Trine JakobsenKommunikationskonsulentGjensidige
Tlf:53 88 80 81trine.jakobsen@gjensidige.dkBilleder
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 4.200 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 34 mia. NOK i 2022, mens forvaltningskapitalen udgjorde 135 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Julen giver minus på kontoen: Så få danskere sparer op til jul4.12.2024 07:46:00 CET | Pressemeddelelse
Jul og nytår står for døren, og vi er gået ind i de måneder, hvor vi typisk bruger flere penge end normalt. De større udgifter sidst på året risikerer at give danskerne overtræk på bankkontoen, men det er alligevel kun hver fjerde dansker, der sparer op til køb af julegaver. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har lavet for Gjensidige og Sparekassen Kronjylland.
Mange glemmer vigtig ting: Kan få varmeregningen til at stige28.11.2024 07:38:00 CET | Pressemeddelelse
Flere end fire ud af ti danskere glemmer at tjekke om deres radiatorer og varmeinstallationer fungerer optimalt, viser ny undersøgelse. Det kan føre til højere varmeregninger og unødvendig klimabelastning, advarer ekspert.
Ny undersøgelse: Forældre bekymrede over børns høje skærmforbrug26.11.2024 07:47:00 CET | Pressemeddelelse
Danske børns skærmforbrug er højt, og det gør flere af børnenes forældre bekymrede. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har lavet for Gjensidige.
Trods 50 procent flere svindelsager: Så mange er shoppeklar til Black Friday21.11.2024 07:39:00 CET | Pressemeddelelse
Over halvdelen af danskerne forventer at shoppe i anledning af Black Friday, viser en ny undersøgelse. Undersøgelsen er lavet for Gjensidige og Sparekassen Kronjylland, der advarer om en 50 procents stigning i antallet af svindelsager.
Tårnhøjt antal rotteanmeldelser i landets største kommuner19.11.2024 07:43:00 CET | Pressemeddelelse
Der er travlhed for rottefængere i landets største kommuner, der alle melder om et højt antal rotteanmeldelser de seneste måneder. Det viser nye opgørelser, som Gjensidige og NRGi har fået udleveret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum